خانهاخبار
اپل واچ یک دانشجو را از مرگ نجات داد!

اپل واچ یک دانشجو را از مرگ نجات داد!

قابلیت پیام اضطراری اپل واچ (SOS) به تازگی یک دانشجو را از خفگی ناشی از نشت مونوکسیدکربن نجات داده است. 

۱۹ دی ۱۴۰۲

تا به امروز، گزارش‌های زیادی درباره نجات جان انسان‌ها توسط ساعت هوشمند برند اپل یعنی اپل واچ منتشر شده است. این پوشیدنی کارآمد که از محبوبیت بسیار زیادی در نزد کاربران برخوردار است جان‌های زیادی را از حوادث مخلتف مانند تصادف، سقوط از ارتفاع و سکته قلبی نجات داده است. 

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، اپل واچ یک بار دیگر در نقش فرشته نجات ظاهر شده و از مرگ حتمی یک دانشجو توسط گاز سمی مونوکسیدکربن جلوگیری کرده است. 

یک دانشجو دانشگاه Delaware که ناتالی ناساتکا نام دارد با استفاده از قابلیت SOS (حالت ارسال پیام اضطراری) اپل واچ، با برقراری تماس با مراکز درمانی خود را از یک موقعیت خطرناک نجات داده است. این گزارش برای اولین بار توسط شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس (CBS) به اشتراک گذاشته شده است. 

apple watch.jpg

زمانی که خانم ناساتکا در اتاق خود حضور داشته است، متوجه می‌شود که به تدریج در حال از دست دادن هوشیاری خود است و اخساس خستگی بسیار می‌کند. این دانشجو موفق می‌شود که قبل از بی‌هوش شدن و با فعال کردن قابلیت SOS اپل واچ، مرکز درمانی و اضطراری را مطلع سازد. 

متاسفانه سیستم گرمایشی اتاق خانم ناساتکا دچار ایراد بوده و گاز بسیار سمی مونوکسیدکربن را وارد هوا می‌کرده است. این دانشجو با استنشاق این گاز سمی به نوعی دچار گازگرفتگی شده که حالت بسیار خطرناکی است و منجر به مرگ می‌شود. مونوکسیدکربن گازی بی‌بو و بی‌طعم است که تنها توسط حسگرهای اختصاصی شناسایی می‌شود. اتاق خانم ناساتکا ظاهرا فاقد حسگر شناسایی مونوکسیدکربن بوده است. 

SOS Apple watch.jpg

پیام SOS اپل واچ خانم ناساتکا به سرعت در اختیار مراکز مربوطه قرار می‌گیرد و گروه آتشنشانی موفق می‌شود که قبل از بروز فاجعه‌ای این دانشجو را به محل امنی منتقل کند. به بیان دیگر، اپل واچ نقش بسیار مهمی در نجات این فرد داشته و از مرگ حتمی او جلوگیری کرده است. 

شایان ذکر است که گزارش‌های مربوط به نجات جان انسان‌ها جزو استراتژی‌های بازاریابی اپل واچ هستند. ساعت‌های هوشمند اپل به قابلیت‌های سلامتی متعددی مجهز شده‌اند که شامل تشخیص تصادف، تشخیص سقوط از ارتفاع، پایشگر ضربان قلب و کنترل اکسیژن خون می‌شود. 

ویژگی پیام SOS اپل واچ از طریق نگه داشتن کلید سخت‌افزاری و فشردن آیتم SOS فعال می‌شود. عملکرد این قابلیت به دلیل اهمیت بسیار بالای آن در نسخه‌های مختلف watchOS تغییر نکرده است تا همه کاربران با نحوه فعال‌سازی آن آشنا باشند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید