خانهاخبار
پنل‌های جدید سامسونگ؛ راهکاری برای خم کردن نمایشگر به سمت داخل و خارج

پنل‌های جدید سامسونگ؛ راهکاری برای خم کردن نمایشگر به سمت داخل و خارج

سامسونگ با پنل‌های جدید خود، می‌تواند امکان خم کردن نمایشگر در دو جهت را در اختیار کاربران بگذارد.

۱۹ دی ۱۴۰۲

زمانی که صحبت از پنل‌های OLED به حساب می‌آید، بر هیچ کس پوشیده نیست که می‌توان نام سامسونگ را به عنوان شرکتی بزرگ در این عرصه به حساب آورد. این کمپانی کره‌ای در همایش جهانی CES 2024 دست به معرفی پنل‌های جدیدی زده است که از جمله آن‌ها، می‌توان به گزینه جدیدی اشاره کرد که امکان خم شدن به سمت داخل یا خارج را خواهد داشت. سامسونگ نام آن را Flex In & Out OLED گذاشته است که اگر به تولید انبوه برسد، گوشی‌های سری زد این برند می‌تواند با تغییرات شگرفی همراه شود.

از آن جا که این پنل امکان خرم شدن به سمت داخل و خارج را دارا خواهد بود، لذا می‌توان حساب ویژه‌ای روی آن باز کرد. به این ترتیب شما دیگر نیازی به نمایشگر بیرونی روی گوشی هوشمند خود نخواهد داشت. همچنین خم شدن نمایشگر در دو جهت، باعث می‌شود تا تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند بتوانند ضخامت محصول نهایی خود را کاهش داده و از سوی دیگر، امکانات بیشتری نیز به آن اضافه کنند. البته باید این موضوع را در ذهن داشته باشیم که این اتفاق روی محصول بعدی سامسونگ تأثیری نخواهد گذاشت، اما طی شدن این پروسه می‌تواند خبر خوشحال کننده‌ای برای علاقمندان به گوشی‌های هوشمند به حساب آید.

Samsung-Display-728x410.jpg

در حالی که نمایشگری با قابلیت خم شدن به سمت داخل و خارج می‌تواند گزینه بسیار خوبی به حساب آید، اما نگرانی‌هایی را نیز با خود به همراه خواهد آورد. اگر انتظار اضافه شدن این ویژگی به گلکسی زد فلیپ را داشته باشیم، این موضوع به ذهن‌مان خطور می‌کند که بخشی از نمایشگر همواره در حال باز و بسته شدن بوده و این موضوع می‌تواند مسبب ایجاد صدمه به پنل شود. خوشبختانه متخصصان سامسونگ در مورد افزایش مقاومت این نمایشگر صحبت کرده و ویدئوهایی نیز از تست مقاومت آن در شرایط مختلف را به معرض نمایش گذاشتند. اما از آن جا که این پروژه هنوز در مرحله تست به سر می‌برد، لذا می‌توان انتظار بهبودهایی را نیز از آن داشت.

صادقانه بخواهیم بگوییم، شدیدا منتظر هستیم تا ببینیم سامسونگ چگونه از این پنل روی گوشی‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد. اگر شاخه جدیدی به گوشی‌های هوشمند این شرکت کره‌ای اضافه نشود، باید انتظار اضافه شدن این قابلیت به سری زد فلیپ را داشته باشیم. لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این تکنولوژی چگونه توسعه پیدا خواهد کرد و نتیجه نهایی آن، چه خواهد بود.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید