خانهاخبار
اوپو فایند X7 با تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ معرفی شد

اوپو فایند X7 با تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ معرفی شد

نسخه استاندارد سری فایند X7 از دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد و در رنگ‌بندی متنوع عرضه می‌شود.

 

۱۸ دی ۱۴۰۲

اوپو امروز از پرچمدار پرمیومی رونمایی کرد که فایند X7 اولترا نام دارد و اولین گوشی جهان با دوربین تله‌فوتو پریسکوپی دوگانه محسوب می‌شود. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، اوپو از نسخه ارزان‌تر این پرچمدار نیز پرده‌برداری کرده که با نام فایند X7 عرضه می‌شود. 

oppo 3.jpg

اوپو فایند X7 از سیستم دوربین ضعیف‌تری در مقایسه با نسخه اولترا بهره می‌برد و به تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ مجهز است. با این وجود، گوشی اوپو امکانات و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

طبق اعلام رسمی، اوپو فایند X7 به نمایشگر ۶٫۸۲ اینچی اولد با فناوری LTPO مجهز شده که از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ روشنایی حداکثری ۴۵۰۰ نیتی پشتیبانی می‌کند.

oppo 2.jpg

قلب تپنده پرچمدار اوپو تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ است که پردازنده مرکزی آن از چهار کورتکس X4 (‌یک هسته با فرکانس ۳٫۲۵ گیگاهرتزی و سه هسته با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتزی) و چهار هسته کورتکس A720 با فرکانس ۲ گیگاهرتزی بهره می‌برد. این تراشه به خوبی قدرت پردازشی بالای خود را اثبات کرده و در بررسی‌های انجام‌شده سربلند بیرون آمده است. اوپو فایند X7 در کانفیگ حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۵۱۲ گیگابایت روانه بازار می‌شود.

oppo 1.jpg

اوپو فایند X7 از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی LYT-808 بهره می‌برد که برابر با 1/1.4 اینچ است. قبلا این دوربین‌ را در گوشی‌های وان پلاس ۱۲ و ریلمی جی‌تی ۵ پرو دیده‌ایم. دوربین فوق عریض نیز سنسور ۵۰ مگاپیکسلی را داراست که در پشت لنز با میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای قرار گرفته است. دوربین سوم دستگاه نیز سنسور تله‌فوتو پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی است.

برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی، اوپو از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 استفاده کرده که از زمان عرضه فایند X3 در پرچمدارهای اوپو به کار رفته است.

oppo.jpg

به مانند نسخه اولترا، اوپو فایند X7 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از شارژ ۱۰۰ واتی باسیم و شارژ ۵۰ واتی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. فایند X7 همچنین با اندروید ۱۴ مبتنی بر ColorOS روانه بازار می‌شود. پرچمدار اوپو در چهار رنگ آبی، مشکی، قهوه‌ای و بنفش روانه بازار می‌شود.

oppo 4.jpg
 

در نهایت باید اشاره کرد که فروش رسمی فایند X7 از تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) آغاز خواهد شد. قیمت این پرچمدار برای کانفیگ‌های مختلف به قرار زیر است:

  • رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۳۹۹۹ یوآن (۵۶۰ دلار)
  • رم ۱۶ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۴۲۹۹ یوآن (۶۰۰ دلار)
  • رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی: ۴۵۹۹ یوآن (۶۴۰ دلار)
  • نسخه ویژه ۱ ترابایتی: ۴۹۹۹ یوآن (۷۰۰ دلار)


جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید