خانهاخبار
گوشی Xperia 5 V، اولین گوشی سونی که به‌روزرسانی اندروید ۱۴ را دریافت می‌کند

گوشی Xperia 5 V، اولین گوشی سونی که به‌روزرسانی اندروید ۱۴ را دریافت می‌کند

سونی، در حال به‌روزرسانی گوشی اکسپریا ۵ وی (Xperia 5 V) ، یکی از جدیدترین گوشی‌های خود، به اندروید ‍۱۴ است. این به‌روزرسانی اولین نسخه اصلی نرم‌افزاری است که برای این دستگاه هوشمند عرضه می‌شود. 
 

۱۸ دی ۱۴۰۲

اندروید ۱۴ و گوشی سونیXperia 5 V

یکی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند سونی، گوشی اکسپریا ۵ وی (Xperia 5 V) است، بنابراین منطقی است که این شرکت ژاپنی بخواهد آن را از نظر نرم‌افزاری به‌روز نگه دارد. این گوشی، در سپتامبر ۲۰۲۳ به بازار عرضه شد و اکنون در حال دریافت اندروید ۱۴، اولین بروزرسانی نرم افزار اصلی خود از زمان عرضه است. این اطلاعات از حساب رسمی اینستاگرام سونی به‌دست آمده است، اما هیچ جزئیاتی در مورد در دسترس بودن به روزرسانی ارائه وجود ندارد.

اندروید ۱۴ و گوشی سونیXperia 5 V

 

ویژگی‌های جدید و بهبود یافته اندروید 14 برای گوشی Xperia 5 V

  • Flash Notifications: با این ویژگی، فلش دوربین یا صفحه نمایش گوشی Xperia 5 V هنگام دریافت اعلان یا صدای زنگ هشدار روشن می‌شود. این ویژگی، برای افرادی که در محیط‌های شلوغ هستند یا نمی‌توانند صدای اعلان‌ها را بشنوند، بسیار کاربردی است.
  •  
  • Compatibility with Find my device app: با این ویژگی، می‌توانید دستگاه خود را از طریق برنامه «Find my device» پیدا کنید و از راه دور آن را قفل کرده یا محتوا را حذف کنید. این قابلیت، در زمانی که گوشی شما گم یا دزدیده شود، مفید است.
  •  
  • Expanded Nearby Share feature: با این ویژگی، می‌توانید فایل‌ها را بدون نیاز به کابل از رایانه Windows خود به Xperia 5 V ارسال کنید.
  •  
  • Customize your Lock screen shortcuts: با این ویژگی، می‌توانید میانبرهای مورد علاقه خود را روی صفحه اسکرین Xperia 5 V اضافه کرده و دسترسی سریع‌تری به برنامه‌ها و ویژگی‌های مورد علاقه‌تان داشته باشید. 
     


جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییراه طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید