خانهاخبار
تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل دو رسما معرفی شد

تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل دو رسما معرفی شد

کوالکام روز گذشته از یک تراشه برای هدست‌های واقعیت ترکیبی رونمایی کرده که از قابلیت‌ها و مشخصات فنی قابل توجهی بهره می‌برد.

۱۶ دی ۱۴۰۲

برند کوالکام به تازگی از تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل دو برای هدست‌های واقعیت گسترده رونمایی کرده که شامل هدست‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی می‌شوند. در حال حاضر، کوالکام تایید کرده که برندهایی مانند سامسونگ و گوگل از این تراشه در محصولات پیش‌رو استفاده خواهند کرد. 

qualcomm.jpg

طبق اعلام رسمی، اسنپدراگون XR2 پلاس نسل دو از رزولوشن 4.3K برای هر چشم پشتیبانی می‌کند و قادر است محتوا را تا نرخ ۹۰ فریم بر ثانیه نمایش دهد. 

پردازنده مرکزی و گرافیکی اسنپدراگون XR2 پلاس نسل دو در مقایسه با نسخه استاندارد آن یعنی XR2 نسل دو به ترتیب تا ۲۰ درصد و ۱۵ درصد قوی‌تر شده‌اند. به لطف این بهبودهای قابل توجه، تراشه کوالکام می‌تواند محیط را سریع‌تر پردازش کند و در رزولوشن 4K نیز از حالت سوپر رزولوشن مخصوص بازی پشتیبانی می‌کند.

کوالکام در تراشه خود از یک سیستم هوش مصنوعی استفاده کرده که از حداکثر ۱۲ دوربین همزمان پشتیبانی می‌کند. در این رابطه، هدست‌های مجهز به این تراشه قادرند فرآید شناسایی دست و سر کاربر، بازساری سه‌بعدی محیط، حالات چهره و تشخیص عمق را به سرعت پردازش کنند. 

qualcomm 1.jpg

اسنپدراگون XR2 پلاس نسل دو از حالت تمام رنگی see-through تا ۱۲ میلی‌ثانیه پشتیبانی می‌کند. به علاوه، هدست‌هایی که از این تراشه استفاده می‌کنند با تمای پروتکل‌های وای‌فای شامل وای‌فای ۶، 6E و ۷ سازگار خواهند بود. 

با این قابلیت‌ها و مشخصات فنی پیشرفته، انتظار داریم هدست‌های مجهز به اسنپدراگون XR2 پلاس نسل دو به رقبای قدرتمندی برای اپل ویژن پرو بدل شوند. متاسفانه کوالکام هنوز اعلام نکرده که اولین هدست‌های با تراشه اسنپدراگون XR2 پلاس نسل دو چه زمانی روانه بازار می‌شوند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید