خانهاخبار
اگر طرفدار کیبورد فیزیکی هستید از گجت جذاب «Clicks» نمی‌توانید بگذرید

اگر طرفدار کیبورد فیزیکی هستید از گجت جذاب «Clicks» نمی‌توانید بگذرید

صفحه کلید فیزیکی سال‌هاست که از گوشی‌های هوشمند حذف شده، به خصوص پس از توقف تولید گوشی‌های بلک‌بری؛ اما حالا یک شرکت خوش‌ذوق این محصول را که کم طرفدار هم نیست، برای آیفون‌ها به ارمغان آورده است.

۱۶ دی ۱۴۰۲

دوستداران بلک بری که دلشان برای داشتن یک صفحه کلید فیزیکی بر روی گوشی‌های هوشمندشان تنگ شده است، ممکن است بخواهند گجت جدید شرکت «Clicks» را بررسی کنند، شرکتی که یک قاب کیبورد ساخته که برای مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۵ پرو طراحی شده است.

clicks-keyboard-for-iphone.jpg

این شرکت اکسسوری صفحه ‌کلید خود را قبل از نمایشگاه CES به نمایش گذاشته و نسخه آیفون ۱۴ پرو آن در ماه فوریه (بهمن ماه) آماده عرضه می‌شود. قیمت این کیبورد ۱۳۹ دلار است و نسخه آیفون ۱۵ پرو هم در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ماه) و نسخه ۱۵۹ دلاری آیفون ۱۵ پرو مکس در بهار عرضه می‌شود.

صفحه‌کلید «Creator Clicks» در رنگ‌های زرد (زنبور عسل) و خاکستری (آسمان لندن) موجود است و یک صفحه‌ کلید فیزیکی کوچک به پایین آیفون اضافه می‌کند. کلیکز می‌گوید طراحی این قاب به‌ منظور «احساس یک افزونه طبیعی» در آیفون است و کلیدها برای مقاومت ایده‌آل در برابر کلیک و بازخورد برای تایپ سریع و دقیق طراحی شده‌اند.

clicks-keyboard-3.jpg

این صفحه کلید استاندارد QWERTY دارای کلیدهایی برای فعال کردن دیکته، دسترسی به ایموجی و فعال کردن میانبرهایی مانند بازگشت به صفحه اصلی و پیمایش است. ویژگی جالب دیگر این محصول نور پس زمینه داخلی آن است که برای استفاده در شب می‌توان آن را روشن کرد.

یک آیفون از طریق پورن لایتنینگ (آیفون 14 پرو) یا USB-C (آیفون 15 پرو) به صفحه کلید متصل می‌شود و از شارژ گوشی نیز پشتیبانی می‌شود. این کیس از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند، اگرچه قابلیت مگ سیف ندارد.

‌نسخه آیفون ۱۵ پرو از این صفحه ‌کلید ۱۸۸٫۴۵ میلی‌متر است، بنابراین ۴۱٫۸۵ میلی‌متر بلندتر از ۱۴۶٫۶ میلی‌متر در آیفون ۱۵ پرو است. این معادل ۴۱٫۹۱ میلی‌متر است، بنابراین انتظار داشته باشید که آیفون مجهز به این صفحه کلید ۳۸٫۱ میلی‌متر بلندتر باشد. این گجت کمی بیش از ۳ میلی‌متر پهن‌تر از آیفون است و ۲٫۵ میلی‌متر ضخامت آن بیشتر است. وزن این کیس ۶۲ گرم است که کمی کمتر از نیمی از وزن ۱۸۷ گرمی آیفون ۱۵ پرو است.

clicks-keyboard-gray-color.jpg

ابعاد این محصول برای مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مشابه است، بنابراین صفحه کلیدها حجم قابل توجهی به آیفون اضافه می‌کنند. کلیکز گفته که قرار دادن و جدا کردن این کیبورد آسان است و در حین استفاده، به عنوان یک صفحه کلید مبتنی بر سخت افزار عمل می‌کند، بنابراین صفحه کلید نرم افزاری را روی صفحه نمایش نمی‌بینید.

محصول این شرکت را برای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو می‌توان از وب ‌سایت رسمی خود کلیکز پیش‌سفارش کرد، در حالی که نسخه آیفون ۱۵ پرو مکس را می‌توان با قیمت ۳۰ دلار رزرو کرد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید