خانهاخبار
ظاهر آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس چگونه خواهد بود؟

ظاهر آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس چگونه خواهد بود؟

وب سایت مک رومرز به تازگی با توجه به گزارش‌ها و جزییات افشا شده، تصاویری را از سری پرو آیفون ۱۶ منتشر کرده که به لطف آن می‌توان اولین نگاه را به جزییات طراحی این دستگاه‌ها داشت.

۱۵ دی ۱۴۰۲

مک رومرز اخیرا اطلاعات جدیدی در مورد آیفون‌های ۲۰۲۴ اپل دریافت کرده است، از جمله نگاهی به نمونه‌های اولیه آیفون‌های سری پرو و مجموعه‌ای از تصاویر را بر اساس طراحی‌های داخلی اپل ایجاد کرده است. در حالی که نمونه‌های اولیه کاملا نهایی نشده‌اند، اما تصاویر منتشر شده واضح‌ترین رندرهایی را نشان می‌دهند که در این برهه از زمان می‌توانیم از آیفون‌های نسل بعدی انتظار داشته باشیم.

iPhone-16-Pro-Perspective-Feature.jpg

با تکیه بر لبه‌های منحنی و قاب تیتانیومی که اپل با آیفون ۱۵ پرو معرفی کرد، نسل بعدی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس قرار است دارای اندازه صفحه نمایش افزایش یافته و دکمه ضبط خازنی جدیدی باشند.

iPhone-16-Pro-Front-Feature.jpg

همانطور که توسط منابع متعدد گزارش شده است، آیفون ۱۶ پرو (با نام رمز دیابلو) و آیفون ۱۶ پرو مکس (با نام رمز لایتنینگ) دارای نمایشگرهای بزرگ‌تری با اندازه های ۶٫۳ و ۶٫۹ اینچی خواهند بود که نسبت به ۶٫۱ اینچ و ۶٫۷ اینچ در آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس افزایش داشته است. یکی از توضیح‌های احتمالی برای این تغییر مربوط به دوربین تتراپریسم ۵ برابری تله فوتو است که انتظار می رود امسال در هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو عرضه شود. با سری آیفون ۱۵، تنها آیفون ۱۵ پرو مکس بزرگتر دارای لنز تله فوتو 5x است، در حالی که آیفون ۱۵ پرو کوچکتر این لنز را ندارد. افزایش اندازه دستگاه‌های امسال به اپل این فضا را می‌دهد تا دوربین تتراپریسم تله فوتو را به آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس اضافه کند.

در حالی که فرم و طراحی کلی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس در مرحله توسعه اپل ثابت مانده است، این شرکت جزییات طراحی متفاوتی را برای این دستگاه‌ها آزمایش کرده است. در مجموع چهار پیکربندی دکمه مورد آزمایش قرار گرفته و به نظر می‌رسد اپل روی طراحی دکمه‌ای مشابه با آیفون ۱۵ پرو کار می‌کند که البته یک دکمه دیگر در سمت راست آیفون اضافه کرده است.

iPhone-16-Pro-Left-Side-Feature.jpg

همانند آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، هر دو مدل پرو در محدوده آیفون ۱۶ به دکمه اکشن چند منظوره مجهز خواهند شد. این دکمه را می توان برای انجام طیف وسیعی از عملکردها، بسته به ترجیح کاربر، پیکربندی کرد. در حالی که اپل آیفون ۱۶ پرو را با اندازه‌های بزرگ‌تر و طرح‌های مختلف برای دکمه اکشن آزمایش کرده است، اسناد طراحی فعلی نشان می‌دهد که دکمه اکشن به همان اندازه موجود در آیفون ۱۵ پرو فعلی خواهد بود.

طراحی قبلی دکمه اکشن، که تحت نام رمز اطلس توسعه یافته بود، به عنوان یک دکمه خازنی بزرگتر با سنسور نیرو در نظر گرفته شده بود. با توجه به اینکه جدیدترین طراحی‌های آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس دارای این دکمه اکشن بزرگتر نیستند، آینده پروژه اطلس همچنان نامشخص است و ممکن است اپل پروژه اطلس را به نفع یک دکمه اکشن مکانیکی استاندارد لغو کند.

از طرف دیگر افشاکننده معروف شبکه اجتماعی ویبو در ماه اکتبر (مهر ماه) ادعا کرد که آیفون ۱۶ پرو دارای یک دکمه اکشن است که همسطح با قاب دستگاه قرار می‌گیرد. اگرچه اسناد داخلی مشاهده شده توسط مک رومرز این ادعا را تایید می‌کند، اما این یکی از ویژگی‌های مرحله توسعه اولیه بود. ولی با طراحی فعلی که دیده‌ایم، دکمه اکشن دیگر با قاب همسطح نیست و دیگر آنقدر بزرگ هم نیست.

iPhone-16-Pro-Right-Side-Feature.jpg

در سمت راست مدل‌های آیفون ۱۶ پرو دارای یک دکمه ضبط کاملا جدید هستند که در رندرهای دسامبر (آذر ماه) مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ آن را دیدیم. دکمه «Capture» که با کد Nova توسعه یافته است، انتظار می‌رود یک دکمه از نوع خازنی با عملکرد سنسور نیرو باشد و مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ نیز اخیرا تایید کرده است که از آن برای فیلم‌برداری استفاده خواهد شد. این دکمه در زیر دکمه پاور قرار دارد، به این معنی که در پارت نامبرهای آمریکایی، اپل آنتن mmWave را از سمت راست دستگاه به سمت چپ تغییر مکان می‌دهد. دکمه کپچر هم سطح با قاب آیفون خواهد بود و مانند دکمه‌های پاور و صدا بیرون نمی‌زند.

از نظر مواد اولیه، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس همچنان از همان تیتانیوم درجه ۵ (Ti-6Al-4V) استفاده شده برای آیفون ۱۵ پرو استفاده می‌کنند، بدون اینکه تغییر قابل توجهی در سطح کلی ظاهر شود. تا آنجا که به رنگ‌ها مربوط می‌شود، نمونه‌های اولیه اپل از رنگ نقره‌ای استفاده می‌کنند که توسط اپل با نام «تیتانیوم سفید» به بازار عرضه می‌شود. اسناد نشان می‌دهد که اپل تاکنون از رنگ‌های موجود آیفون 15 پرو و ۱۵ پرو مکس برای مقاصد آزمایشی استفاده کرده است و قصد دارد گزینه رنگ دیگری را اضافه کند. متاسفانه در حال حاضر جزییاتی در مورد گزینه رنگ جدید وجود ندارد.

در حالی که تصاویری که امروز در این خبر داریم به‌طور دقیق طراحی فعلی آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس را به تصویر می‌کشند، اما تغییرات در این دستگاه‌ها همیشه محتمل هستند زیرا دستگاه‌ها هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند و ممکن است اپل تغییرات بیشتری را در طراحی اعمال کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید