خانهاخبار
اپل در WWDC پیش رو از نسخه جدید سیری رونمایی می‌کند

اپل در WWDC پیش رو از نسخه جدید سیری رونمایی می‌کند

اپل خودش می‌داند که همین الان هم از قافله سردمداران هوش مصنوعی عقب مانده است، اما ظاهرا در iOS 18 قرار است شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این خصوص باشیم.

۱۵ دی ۱۴۰۲

بر اساس پستی که در سایت رسانه اجتماعی کره‌ای ناور از یک کاربر با سابقه در انتشار شایعات اپل منتشر شده، اپل در حال آماده شدن برای پیش نمایش نسخه جدید سیری با هوش مصنوعی مولد و طیف وسیعی از قابلیت های جدید در کنفرانس توسعه دهندگان امسال است.

siri-symbol-iphone-feature.jpg

به گفته منابع معتبر توسعه ‌دهنده، اپل اخیرا با ادغام هوش مصنوعی مولد در سیری با استفاده از مدل مبتنی بر «Ajax» خود که مارک گورمن بلومبرگ برای اولین بار در جولای (تیر ماه) به آن اشاره کرد، پیشرفت کرده است. نسخه جدید سیری به نظر می‌رسد قابلیت‌های مکالمه طبیعی و همچنین افزایش شخصی‌سازی کاربر را به نمایش می‌گذارد.

اعتقاد بر این است که این ویژگی‌های جدید در همه دستگاه‌ها در دسترس هستند، که نشان می‌دهد نسخه جدید سیری اطلاعات مکالمه را از یک دستگاه به دستگاه دیگر حفظ می‌کند. همچنین گفته می‌شود که دارای یک «سرویس ایجاد خاص اپل» است که ممکن است به قابلیت‌های میانبر مبتنی بر سیری که پیش‌تر گزارش شده بود مربوط به iOS 18 باشد.

ظاهرا اپل در حال کار بر روی پیوندهایی برای نسخه جدید سیری برای اتصال به سرویس‌های خارجی مختلف، احتمالا از طریق یک API است. در نهایت، این گزارش نشان می‌دهد که برخی از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل ممکن است بر اساس وضعیت خدمات اشتراک متفاوت باشد، اما مشخص نیست که چه شکلی می‌تواند داشته باشد.

پیش‌بینی اخیر شرکت «Deepwater Asset Management» به طور مشابه ادعا می‌کند که اپل امسال هوش مصنوعی مولد را به سیری می‌آورد. حساب وبلاگ ناور سابقه متفاوتی در پیش‌بینی برنامه های اپل دارد، اما برخی از ادعاهای آن ثابت شده است که قابل توجه هستند. به عنوان مثال، در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، قبل از عرضه آیفون SE جدید توسط اپل، جزییاتی را در مورد نسل سوم آیفون SE با دقت زیاد فاش کرد. در اکتبر  همان سال (مهر ماه ۱۴۰۱) نیز به طور دقیق پیش‌بینی کرد که اپل عرضه مدل‌های جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را تا اوایل سال 2023 به تعویق می‌اندازد.

با این حال نباید گزارش امروز این وبلاگ را قطعی دانست و ممکن است در این فاصله تا خرداد ۱۴۰۳ که زمان رویداد توسعه دهندگان اپل است، این شرکت برنامه‌هایش را تغییر دهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید