خانهاخبار
انتظار چه محصولاتی را از اپل در سال ۲۰۲۴ نداشته باشیم؟

انتظار چه محصولاتی را از اپل در سال ۲۰۲۴ نداشته باشیم؟

طبق گزارش تحلیلگران امسال سالی شلوغ از لحاظ معرفی محصولات اپل خواهد بود، با این حال برخی دستگاه‌ها هستند که همچنان باید منتظر آنها در سالی به جز سال ۲۰۲۴ باشیم.

۱۳ دی ۱۴۰۲

پیش‌بینی می‌شود که اپل در سال ۲۰۲۴ از محصولات بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۳ رونمایی کند، به خصوص که در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار در تاریخ این شرکت، هیچ آیپد جدیدی معرفی نشد؛ اما باز هم محصولاتی وجود دارند که برخلاف تحلیل‌های پیشین، در سال ۲۰۲۴ عرضه نخواهند شد.

آیفون SE نسل چهارم

در حالی که پیش‌تر شایعه شده بود که اپل قصد دارد نسل چهارم آیفون SE را برای سال ۲۰۲۴ عرضه کند، اکنون انتظار می‌رود که این شرکت این محصول را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند.

iphone-se-4-modified-flag-edges.jpg

آیفون SE فعلی در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) عرضه شد، به این معنی که تا زمان ورود جانشین آن حداقل ۳۳ ماه از عمر آن خواهد گذشت. انتظار می‌رود نسل بعدی آیفون SE دارای طراحی مبتنی بر آیفون ۱۴، نمایشگر اولد، باتری بزرگ‌تر، دکمه اکشن، پورت USB-C، فیس آیدی و احتمالا اولین مودم سفارشی 5G اپل باشد.

ایرتگ ۲

تولید نسل دوم ردیاب ایرتگ ظاهرا قرار بود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ آغاز شود، اما آخرین پیش‌بینی از سوی تحلیلگر معروف اپل مینگ چی کو، ادعا می‌کند که این لوازم جانبی به تولید انبوه نمی‌رسد و تا سال ۲۰۲۵ عرضه آن طول می‌کشد.

AirTag-2-Mock-Feature.jpg

به گفته کو، نسل دوم ایرتگ بخشی از اکوسیستم محاسباتی فضایی جدیدی خواهد بود که اپل در حال ساخت آن است و ویژن پرو به عنوان هسته اصلی برای ادغام سایر دستگاه‌ها عمل می‌کند. این ایرتگ جدید احتمالا از نسل دوم تراشه Ultra Wideband اپل استفاده می‌کند که در مدل‌های آیفون ۱۵ عرضه شد و امکان ردیابی دقیق‌تر را در فواصل طولانی‌تر فراهم می‌کند.

اپل واچ اولترا با نمایشگر میکرو ال ای دی

اولین دستگاه اپل که نمایشگر میکرو ال ای دی را ارایه می‌کند به نظر می‌رسد یمدل آینده اپل واچ اولترا خواهد بود که در اواخر سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ عرضه شود. در واقع اپل ممکن است اپل واچ اولترا را در سال ۲۰۲۴ برورسانی نکند و برای ارتقای قابل توجه نمایشگر در سال بعد صبر کند.

Apple-Watch-Ultra-Black-Feature.jpg

برنامه اپل برای آوردن نمایشگر میکرو ال ای دی به اپل واچ اولترا به طور گسترده تایید شده است و با گزارش تحلیلگر صفحه نمایش راس یانگ در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ماه ۱۴۰۱) شروع شد. انتظار می‌رود این صفحه نمایش میکرو ال ای دی ۲٫۱۲ اینچی باشد که ۱۰ درصد افزایش سایز نمایشگر را نسبت به اپل واچ اولترا فعلی تجربه خواهد کرد.

این فناوری پیشرفته‌تر نمایشگر، روشنایی، بازتولید رنگ، محدوده دینامیکی، زوایای دید و کارایی را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود تصاویر بیشتر شبیه به یک نقاشی زنده روی شیشه نمایشگر به نظر برسند. این پروژه بخشی از برنامه اپل برای کاهش اتکای خود به سامسونگ به عنوان یک تامین کننده است و در عین حال مزایای مهندسی نمایشگرهای خود را در داخل، درست مانند فناوری تراشه‌هایش به همراه دارد.

در حالی که گزارش‌های اولیه به طور مشخص عرضه اپل واچ اولترا مینی ال ای دی را در سال ۲۰۲۴ نشان می‌داد، آخرین گزارش‌ها به اواخر سال ۲۰۲۵ یا احتمالا حتی سال 2026 اشاره می‌کنند.

آیمک پرو

هنوز شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی یک مدل پیشرفته آیمک با صفحه نمایش ۳۲ اینچی مینی ال ای دی و گزینه‌های بیشتر پورت‌ها است.

iMac-Pro-2022-27-and-24-iMac.jpg

با وجود توقف تولید آیمک پرو و هر مدل آیمک بزرگتر از ۲۴ اینچ در سال ۲۰۲۱، گفته می‌شود که اپل همچنان برنامه‌هایی برای عرضه یک مدل آیمک بسیار بزرگتر و قدرتمندتر دارد.

در حالی که مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ احتمال عرضه این دستگاه را در اواخر سال ۲۰۲۴ مطرح کرد، ممکن است سال ۲۰۲۵ یک بازه زمانی محتمل‌تر باشد. مینگ چی کو به طور مشابه گفته است که آیمک پرو جدید در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد، بنابراین آیمک ۲۴ اینچی ممکن است همچنان تنها دسکتاپ همه‌ کاره اپل در سال جاری باشد.

آیفون و آیپد تاشو

اپل سال‌هاست که روی فناوری صفحه ‌نمایش تاشو کار می‌کند و چندین پتنت مرتبط با این فناوری را به ثبت رسانده است، اما به نظر می‌رسد هنوز زمان زیادی برای ساخت آیفون یا آی‌پد تاشو باقی مانده است.

Foldable-iPhone-2023-Feature-Blue.jpg

شایعات در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) حاکی از آن بود که سامسونگ در حال ارایه نمونه‌های نمایشگر تاشو به اپل برای آیفون تاشوی آینده است، اما هیچ نشانه محکمی مبنی بر برنامه‌ریزی اپل برای استفاده از فناوری سامسونگ تا همین اواخر وجود ندارد.

در سال ۲۰۲۱ بلومبرگ ادعا کرد که اپل اوایل کار را روی یک آیفون با نمایشگر تاشو آغاز کرده است، اما در آن زمان متعهد به عرضه یک دستگاه تاشو نبوده است. توسعه این فناوری در سال ۲۰۲۱ فراتر از یک نمایشگر نرفته بوده و اپل نمونه‌های اولیه آیفون تاشو کامل را نداشت.

مینگ چی کو در ابتدا گفت که اپل در سال ۲۰۲۴ یک آیفون تاشو معرفی خواهد کرد، اما در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی خود را اصلاح کرد و گفت که بعید است اپل تا سال ۲۰۲۵ یا حتی بعد از آن از آیفون تاشو رونمایی کند. راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش نیز اظهار کرده که سال ۲۰۲۵ اولین سالی است که ممکن است یک آیفون تاشو ببینیم.

انتظار می‌رود اپل یک آیپد تاشو را قبل از آیفون تاشو به بازار بیاورد، اما در حال حاضر، گفته می‌شود که این شرکت بر گسترش نمایشگرهای اولد در سری‌های مختلف آیپد و مک تمرکز کرده و معرفی یک آیپد تاشو حتی بیشتر از قبل زمان‌بر خواهد بود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید