خانهاخبار
بهبود بزرگ گلکسی اس ۲۴ اولترا: فیلمبرداری 4K تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه

بهبود بزرگ گلکسی اس ۲۴ اولترا: فیلمبرداری 4K تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه

نسخه پرمیوم سری گلکسی اس ۲۴ احتمالا قادر خواهد بود که با کیفیت 4K تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه به فیلمبرداری بپردازد که بهبود بزرگی برای آن محسوب می‌شود. 

۱۱ دی ۱۴۰۲

با توجه به شایعاتی که تا به امروز منتشر شده است، به نظر می‌رسد گلکسی اس ۲۴ اولترا با بهبودهای فنی مهمی مانند فریم تیتانیومی، سخت‌افزار قدرتمند، فریم تخت نمایشگر و دوربین‌های کارآمد همراه خواهد شد که آن را به یکی از بهترین پرچمدارهای بازار تبدیل می‌کند.

حالا به تازگی گزارشی ادعا کرده که نسخه پرمیوم سری گلکسی اس ۲۴ در بخش فیلمبرداری نیز از پیشرفت قابل توجهی بهره خواهد برد که آن را در رده بالاتری از دیگر پرچمدارهای بازار قرار می‌دهد. 

S23u.jpg

افشاگری شناخته‌شده به نام Ice Universe در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که گلکسی اس ۲۴ اولترا قادر خواهد بود که با کیفیت 4K تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه به فیلمبرداری بپردازد که در نوع خود قابلیت بسیار مهمی محسوب می‌شود. البته این افشاگر ادعا کرده که این قابلیت تنها در مراحل آزمایشی قرار دارد و احتمال دارد در گوشی پرمیوم سامسونگ به کار نرود.

سال گذشته، گلکسی اس ۲۳ اولترا با فیلمبردای 4K شصت فریم بر ثانیه عرضه شد. دیگر پرچمدارهای برجسته بازار مانند آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس و گوگل پیکسل ۸ پرو فیلمبرداری 4K‌ شصت فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. 

شایان ذکر است که فیلمبرداری 4K تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه قابلیت جدیدی نیست و گوشی‌هایی مانند سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ از این ویژگی مهم بهره می‌برند. با این وجود، فیلمبرداری 4K و ۱۲۰ فریم بر ثانیه قابلیتی نیست که در گوشی‌های حال حاضر برندهایی مانند سامسونگ، گوگل و اپل وجود داشته باشد. 

S24 u.jpg

سامسونگ قبلا برخی از ویژگی‌های فیلمبرداری سنسور پرچمدار خود که در گلکسی اس ۲۴ اولترا به کار می‌رود را نشان داده است. حالا اما برای اولین بار است که شایعه‌ای به بهبود کیفیت فیلمبرداری گوشی پرمیوم این برند اشاره کرده است. 

به نظر می‌رسد سنسور جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه نقش پر رنگی در فیلمبرداری 4K تا ۱۲۰ فریم ثانیه گلکسی اس ۲۴ اولترا ایفا خواهند کرد. البته نباید فراموش کنیم که این دسته از ویدئوها حجم بالایی را اشغال می‌کنند و حافظه داخلی دستگاه را به سرعت پر می‌کنند. 

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی اس ۲۴ اولترا به همراه دو برادر کوچک‌تر خود یعنی گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس در تاریخ ۱۷ ژانویه مصادف با ۲۷ دی معرفی خواهد شد. شایعه شده که سری گلکسی اس ۲۴ برای اولین بار با قابلیت‌های هوش مصنوعی همراه خواهد شد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید