خانهاخبار
نسل بعدی سرفیس‌ها با هوش مصنوعی همراه می‌شود

نسل بعدی سرفیس‌ها با هوش مصنوعی همراه می‌شود

مایکروسافت ظاهرا قصد دارد که نسل جدید سرفیس‌ها را به عنوان اولین کامپیوترهای مبتنی بر هوش مصنوعی روانه بازار کند. 

۱۰ دی ۱۴۰۲

با توجه به فراگیر شدن هوش مصنوعی و قابلیت پیشرفته مرتبط با آن، شرکت‌های تولیدکننده لپتاپ در حال آماده‌سازی برای معرفی محصولاتی هستند که از هوش مصنوعی یکپارچه بهره می‌برند. این دستگاه‌های موردانتظار به احتمال زیاد سال آینده میلادی معرفی خواهند شد.

برند مایکروسافت نیز که به لطف سری محصولات سرفیس خود از محبوبیت ویژه‌ای در نزد کاربران برخوردار است ظاهرا قصد دارد سال آینده سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپتاپ ۶ را با بهبودهای ویژه‌ای همراه کند. یکی از مهمترین بهبودهای محصولات جدید مایکروسافت مربوط به حوزه هوش مصنوعی خواهد بود. 

pro 9.jpg

وبسایت ویندوز سنترال (Windows Central) در جدیدترین گزارش خود ادعا کرده که مایکروسافت در نظر دارد سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپتاپ ۶ را تحت نام «first true-gen AI PCs» روانه بازار کند. همانطور که از این نام پیداست، انتظار می‌رود نسل جدید سرفیس از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره ببرد و یا با یک مدل هوش مصنوعی یکپارچه همراه شوند. 

هر دو سرفیس مایکروسافت در دو نسخه آرم (ARM) و اینتل معرفی خواهند شد که شامل سری پردازنده نسل ۱۴ اینتل موسوم به Meteor Lake و تراشه اسنپدراگون X Elite کوالکام می‌شوند. این سخت‌افزار قدرتمند از پردازشگر هوش مصنوعی اختصاصی برخوردار خواهند شد. 

surface laptop 5.jpg

محصولات مبتنی بر ARM مایکروسافت که با نام CADMUS در این شرکت شناخته می‌شوند برای نسخه بعدی ویندوز با اسم رمز Hudson Valley توسعه داده می‌شوند.ویندوز سنترال ادعا می‌کند که سرفیس‌های جدید مایکروسافت برای رقابت با دستگاه مبتنی بر پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل و یا حتی M2 اپل عرضه خواهند شد. 

جدا از بهبود‌های قابل توجه سخت‌افزاری، سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپتاپ ۶ در دیگر زمینه‌ها نیز با بهبود همراه خواهند شد. در این رابطه، گزارش شده که سرفیس لپتاپ ۶ از طراحی جدیدی بهره می‌برد که شامل حاشیه‌های نازک‌تر نمایشگر، گوشه‌های گرد و درگاه‌های بیشتر می‌شود. همچنین صفحه کلید این لپتاپ میزبان یک دکمه اختصاصی برای دستیار هوش مصنوعی کوپایلت خواهد بود. تاچ‌پد دستگاه نیز از بازخورد لمسی بهره‌مند خواهد شد. 

از سوی دیگر، سرفیس پرو ۱۰ نیز احتمالا به نمایشگر درخشان‌تر، گوشه‌های گرد و پشتیبانی از محتوای HDR مجهز خواهد شد. ردموندی همچنین قصد دارند که محصول پرمیوم خود را در دو نسخه شامل نمایشگر با رزولوشن پایین‌تر (نسخه پایه) و نمایشگر با رزولوشن بالاتر (نسخه‌های بالارده) در اختیار کاربران قرار دهند. گزارش شده که مایکروسافت در سرفیس پرو ۱۰ از قابلیت NFC و وبکم با میدان دید عریض‌تر استفاده خواهد کرد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید