خانهاخبار
اما و اگرهای افزایش تعرفه اینترنت

اما و اگرهای افزایش تعرفه اینترنت

هیچ بسته اینترنتی نباید حذف شود و در صورت تخلف با اپراتورها برخورد خواهد شد.

۹ دی ۱۴۰۲

تغییر تعرفه‌های اینترنت یکی از پر بازدیدترین خبرها در روزهای گذشته است. چندی پیش اپراتورها در نامه‎‌‌ای به رئیس جمهور خواستار افزایش صددرصدی تعرفه اینترنت شدند. این درخواست واکنش‌‎هایی را به دنبال داشت به عنوان نمونه وزیر ارتباطات پس از این ماجرا اعلام کرده بود که افزایش قیمت اینترنت منوط به بهبود کیفیت خواهد بود و حتی در آن شرایط هم با این میزان افزایش تعرفه موافق نیست.

از سوی دیگر رئیس سازمان مقررات وزارت ارتباطات نیز اعلام کرد اپراتورها قبل از افزایش تعرفه باید شروط این سازمان در خصوص افزایش تعرفه را بپذیرند. بر همین اساس، مدیران عامل اپراتورها با حضور در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شروط رگولاتوری را پذیرفتند و پس از آن اعلام شد که این سازمان با افزایش تعرفه اینترنت موافقت کرده است.

پس از اعلام رسمی افزایش تعرفه اینترنت، حواشی تازه‎ای به راه افتاد. اولین و مهم‎‌‌ترین واکنش‌‎ها، اعتراض کاربران نسبت به حذف برخی از بسته‌‎های اینترنتی بود این در حالی است که اپراتورها مدعی شدند که در حال به روزرسانی نرخ‌های جدید هستند و در کمترین زمان ممکن تمام بسته‌های اینترنتی به حالت قبل بازگشته و با نرخ جدید عرضه خواهند شد.

بر اساس گزارشی از فارس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان متولی نظارت بر عملکرد اپراتورها، با انتشار متنی در ویراستی تاکید دارد: هیچ بسته موجودی مجوز حذف شدن ندارد و حداکثر افزایش قیمت این بسته‎‌‌ها حدود ۳۰ درصد است. اپراتورها فورا جدول مقایسه قیمت قبل و بعد از بروزرسانی بسته‌‎ها را اطلاع‌‎رسانی کنند.

پس از انتشار این پیام، ساعتی بعد اپراتورهای همراه اول و ایرانسل جدول مقایسه قیمت قبل  بعد از به روزرسانی بسته‌های خود را منتشر کرد اما همچنان در این لیست برخی بسته‌های حذف شده بود.

همین امر موجب شد تا در ساعات پایانی روز جمعه، امیر لاجوردی، رئیس سازمان رگولاتوری با انتشار پیام دیگری به اپراتورها تاکید کند در صورت تخلف با آنها برخورد می‌شود. در این پیام آمده است: هیچکدام از بسته‌هایی که تا دیروز در دسترس کاربران بوده نباید حذف شوند و بیش از ۳۴ درصد هم افزایش قیمت نخواهند داشت.

لاجوردی تاکید دارد: با اپراتورهایی که از این دو اصل تخطی کنند حتما برخورد قانونی خواهد شد.

بلاتکلیفی افزایش کیفیت اینترنت و بازگشت بسته‌‎های اینترنتی حذف شده 

به محض به راه افتادن زمزمه افزایش تعرفه اینترنت، مسئله افزایش کیفیت در برابر افزایش قیمت از جمله موضوعاتی بود که هم مسئولان در این حوزه و هم کاربران نسبت به آن تاکید داشتند. اما پس از اعلام رسمی تغییر تعرفه‌‎ها به جای توجه به افزایش کیفیت، توجه‎‌‌ها به سمت حذف برخی از بسته‌‎های اینترنتی کشیده شده است. حالا کاربران هم باید منتظر محقق شدن وعده افزایش کیفیت اینترنت باشند و هم منتظر مشخص شدن تکلیف برخی از تخلفات درخصوص حذف بسته‌‎های اینترنتی. 

در این میان این پرسش مطرح می‌‎شود که اگر بسته‌های اینترنتی مجددا در اختیار کاربران قرار نگیرد، نهادهای نظارتی چه برخوردی با اپراتورهای متخلف خواهند داشت؟ 

 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید