خانهاخبار
سری گلکسی اس ۲۴ از قابلیت اتصال ماهواره‌ای بهره نمی‌برد

سری گلکسی اس ۲۴ از قابلیت اتصال ماهواره‌ای بهره نمی‌برد

در حالی که همه منتظر عرضه قابلیت اتصال ماهواره‌ای دو طرفه با نسل جدید سری پرچمدار سامسونگ بودند، شایعه‌ای جدید این موضوع را رد می‌کند.

۹ دی ۱۴۰۲

سال گذشته، کاربران تصور می‌کردند که سامسونگ سری گلکسی اس ۲۳ را به قابلیت اتصال ماهواره‌ای مجهز خواهد کرد. با این وجود، ماه فوریه ۲۰۲۳ از راه رسید و سری پرچمدار فعلی سامسونگ از این قابلیت مهم بی‌بهره بود. 

در آن زمان، آقای TM Roh که مدیریت بخش موبایل شرکت سامسونگ را برعهده دارد ادعا کرد که فناوری اتصال ماهواره‌ای بسیار محدود است و هنوز جای پیشرفت زیادی دارد. طبق گفته این مقام ارشد سامسونگ، زمانی که این فناوری به بلوغ کامل برسد و کاملا آماده بهره‌برداری باشد، گوشی‌های گلکسی نیز با قابلیت اتصال ماهواره‌ای همراه خواهند شد.

S24.jfif

حالا اما یک سال گذشته و به نظر می‌رسد سامسونگ همچنان هیچ قصدی برای استفاده از قابلیت اتصال ماهواره‌ای در گوشی‌های پرچمدار خود ندارد. براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، ظاهرا سری گلکسی اس ۲۴ که تا یک ماه دیگر معرفی می‌شود از ویژگی اتصال ماهواره‌ای دوطرفه برخوردار نخواهد بود.  

طبق این گزارش، سامسونگ در حال آزمایش سری گلکسی اس ۲۴ با همکاری سه اپراتور کره‌ای به نام‌های KT، LG Uplus و SK Telecom است. این سه اپراتور تلفن همراه گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا را آزمایش می‌کنند تا از عملکرد قابل قبول آن در شبکه ارتباطی خود مطمئن شوند. 

برای انجام این آزمایش، سامسونگ یک دستگاه از گلکسی اس ۲۴ اولترا در اختیار آن‌ها قرار داده که در یک جعبه اختصاصی قرار دارد تا طراحی آن فاش نشود. در این راستا، در گوشی پرمیوم سامسونگ هیچ اشاره‌ای به وجود قابلیت اتصال ماهواره‌ای دوطرفه نشده است. در واقع، به نظر می‌رسد سری گلکسی اس ۲۴ به مانند نسل قبلی خود از این قابلیت مهم پشتیبانی نخواهد کرد. 

satellite connectivity.jpg

دو هفته پیش، شایعه‌ای ادعا کرد که سری گلکسی اس ۲۴ از یک قابلیت مرتبط با تماس اضطراری ماهواره‌ای بهره خواهد برد. برای اثبات این موضوع، تصویری منتسب به سری گلکسی ۲۴ فاش شد که نشان می‌داد گوشی‌های سامسونگ از یک قابلیت به نام Emergency texts via satellite (پیام اضطراری از طریق ماهواره) برخوردار هستند.

در صورت وجود این قابلیت، کاربران قادر خواهند بود که در مناطقی که پوشش شبکه تلفن همراه وجود ندارد، به ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره به پردازند. با این ویژگی کاربردی، کاربر می‌تواند یا اطلاعات مهمی را درباره وضعیت خود مخابره کند و یا مکان دقیق خود را برای گروه‌های امدادی ارسال کند. 

در نهایت باید اشاره کرد که با این گزارش جدید، ظاهره بهره‌مندی سری گلکسی اس ۲۴ از قابلیت اتصال ماهواره‌ای دوطرفه همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی خواهد ماند. با این وجود، لازم نیست که تا اعلام رسمی سامسونگ زیاد صبر کنیم چرا که سری گلکسی اس ۲۴ احتمالا در تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) معرفی خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید