خانهاخبار
طراح محصولات اپل به شرکت جانی آیو پیوست

طراح محصولات اپل به شرکت جانی آیو پیوست

طراح اصلی محصولات اپل، آقای Tang Tan به تازگی این شرکت را به مقصد LoveFrom ترک کرد.

۶ دی ۱۴۰۲

آقای Tang Tan که طراح اصلی آیفون‌ها و برخی دیگر از محصولات اپل بود، به تازگی شرکت اپل را ترک کرد و به کمپانی Jony Ive با نام LoveFrom پیوست و قصد دارد تا با مدیر عامل OpenAI، یعنی آقای سم آلتمن روی محصول جدیدی در حوزه هوش مصنوعی تمرکز کند. آقای Tan همچنین یکی از مسئولان اصلی در حوزه طراحی اپل واچ به حساب می‌آید و در حال حاضر، هیچ شخصی به عنوان جایگزین او انتخاب و معرفی نشده است و به نظر می‌رسد کمتر کسی بتواند جای خالی او را پر کند.

به گزارش بلومبرگ و به نقل از افراد نزدیک، جانی آیو و تنگ تن مسئولیت طراحی ظاهر سخت‌افزاری این دیوایس مبتنی بر هوش مصنوعی را بر عهده خواهند داشت و سم آلتمن نیز موارد مربوط به نرم‌افزار را رفع و رجوع خواهد کرد. متأسفانه ماهیت اصلی این محصول هنوز مشخص نیست، اما پیش‌تر نام این پروژه iPhone of AI گذاشته شده بود. SoftBank مسئولیت تأمین و حمایت مالی از این پروژه را بر عهده دارد. متأسفانه همکاری جانی آی و سم آلتمن حول محور استخدام افراد مستعد می‌چرخد و هیچ یک از آن‌ها، به صورت مستقیم وارد این پروژه نخواهند شد.

به این ترتیب ممکن است عرضه محصول نهایی سال‌ها به طول بیانجامد. در کنار مسئولیت در حوزه طراحی، آقای تن رهبری بخش سخت‌افزار را بر عهده داشته، اما تا ماه فوریه نام او در لیست افراد تأثیرگذار و صاحب‌نظر در کمپانی اپل باقی خواهد ماند. البته مسئولیت‌های او تا پایان ماه جاری میلادی از وی گرفته خواهد شد و به نظر می‌رسد که مدیران اپل، افرادی برای جایگزین کردن با این شخص در لیست خود قرار داده‌اند. در گزارش اعلام شده، متأسفانه دلیل جدایی آقای Tang Tan از اپل عنوان نشده است.

در حال حاضر، محصولاتی به صورت کانسپت در شرکت LoveFrom در حال طراحی است که به پروژه خانه هوشمند مربوط بوده و برای آشنا شدن به صورت ابتدایی، می‌توان به چیزی شبیه به هوم‌پاد اشاره کرد؛ اما متأسفانه اطلاعاتی در مورد این دیوایس در دسترس نیست. همچنین اپل و شرکت LoveFrom تا به این لحظه، از اظهار نظر در این مورد امتناع کرده‌اند. به طور مختصر، باید بگوییم که از زمان تصمیم به ساخت تا طراحی و توسعه یک محصول و در نهایت عرضه آن به بازار، پروسه‌ای طولانی در پیش خواهد بود و به این زودی‌ها، نباید انتظار رونمایی از آن را داشته باشیم.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید