خانهاخبار
محصولات موفق و ناموفق سامسونگ در سال ۲۰۲۳

محصولات موفق و ناموفق سامسونگ در سال ۲۰۲۳

سامسونگ با ارائه محصولات مختلف، سال خوبی را پشت سر گذاشت؛ اما این تمام ماجرا نیست.

۶ دی ۱۴۰۲

سامسونگ با ارائه محصولات مختلف، سال خوبی را پشت سر گذاشت؛ اما این تمام ماجرا نیست. این برند کره‌ای با وجود این که نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین در دنیا باز هم به ثبت رساند، اما مسلما اتفاقات ناخوشایندی نیز در سال ۲۰۲۳ برای سامسونگ رخ داد که در این مطلب قصد داریم این موضوع را با هم بررسی کنیم.

سامسونگ در سال ۲۰۲۳ با ارائه دیوایس‌های مختلف، بهبودهای نرم‌افزاری و عرضه محصولات به همراه موارد تشویقی توانست عملکرد خوبی از خود بر جای گذارد. اما در حوزه نوآوری، اتفاقات آنچنان خوبی در این عرصه رخ نداد و این برند کره‌ای کاملا دست به عصا در این زمینه پیش می‌رود و آنچنان که باید و شاید، خبری از خلاقیت درون دیوایس‌ها نیست.

اما بیایید با هم نگاهی به محصولات موفق و ناموفق سامسونگ در سال ۲۰۲۳ بیندازیم. در پایان خوشحال می‌شویم بدانیم از نظر شما، کدام محصول شایسته قرارگیری در درسته دیوایس‌های موفق بوده و کدام یک از محصولات نیز با اقبال عمومی خوبی مواجه نشده‌اند.

برنده شماره یک: گلکسی A54

محبوبیت و فروش فوق‌العاده این محصول باعث شد تا گلکسی A54 بتواند با اقتدار کامل،‌نام خود را به عنوان یک گوشی هوشمند موفق در سال ۲۰۲۳ به ثبت برساند. آپگریدهای فوق‌العاده اعمال شده روی این محصول باعث شده تا فروش جهانی آن بسیار چشمگیر بوده و بتواند نام سری A گوشی‌های سامسونگ را مجددا بر سر زبان‌ها بیندازد.

1-gsmarena_001.jpg

برنده شماره دو: گلکسی اس ۲۳ فن ادیشن

کاربران دنیای امروزی علاقه خاصی به سری FE محصولات سامسونگ داشته‌اند و این موضوع در سال جاری نیز تکرار شده است. نسخه ۲۰۲۳ این گوشی هوشمند دقیقا پیش از تعطیلات سال نو و به موقع پا به دنیای تکنولوژی گذاشت و نام خود را به عنوان انتخاب اول بسیاری از کاربران به ثبت رساند. با توجه به در دسترس بودن این محصول به صورت جهانی، می‌تواند روی موفقیت‌های بیشتر آن حساب باز کرد.

2-gsmarena_002.jpg

بازندگان شماره یک و دو: گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس

این دو گوشی هوشمند با توجه به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲، توانستند عملکرد خوبی از نظر سخت‌افزاری از خود بر جای بگذارند. اما شباهت بیش از حد آن‌ها به نسل پیشین و کمبود نوآوری و خلاقیت که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردیم، باعث شد تا کمتر کسی قصد آپگرید به گلکسی اس ۲۳ و نسخه پلاس یا خرید آن‌ها را داشته باشد.

3-gsmarena_003.jpg

بازنده شماره سه: گلکسی زد فولد ۵

این گوشی هوشمند با تغییر در مکانیسم تا شدن و پردازنده‌ای سریع‌تر پا به دنیای تکنولوژی گذاشت. اگر این دو ویژگی را کنار بگذاریم، گلکسی زد فولد ۵ کاملا همان محصولی بود که سال گذشته پا به دنیای گوشی‌های هوشمند گذشت. با وجود معرفی گوشی‌هایی با نمایشگر تاشو از سوی کمپانی‌های دیگر مانند وان پلاس و اوپو، Galaxy Z Fold 5 سامسونگ متأسفانه حرفی برای گفتن نداشت.

4-gsmarena_004.jpg

برنده شماره سه: گلکسی زد فلیپ ۵

در سوی دیگر محصولات سری زد، نام Galaxy Z Flip 5 دیده می‌شود که محصولی موفق در سال ۲۰۲۳ بود. اضافه شدن نمایشگر کاربردی جدید به پشت بدنه باعث شد تا توجه بسیاری از کاربران به این محصول جلب شود و بهبودهای در نظر گرفته شده نسبت به نسل پیشین، شرایط را کاملا برای فروش بهتر و بیشتر این گوشی هوشمند فراهم کرد. به عنوان تنها رقیب این محصول، باید به Find N3 Flip شرکت اوپو اشاره کنیم که البته محدودیت‌های مختلف در زمینه عرضه این گوشی هوشمند، باعث شده تا نتواند رقابت آنچنان خوبی با گلکسی زد فلیپ ۵ داشته باشد.

5-gsmarena_005.jpg

بازنده شماره چهار: سری گلکسی واچ ۶

بازگرداندن حاشیه‌های چرخان و البته بزرگ‌تر شدن ابعاد نمایشگر به لطف کمتر شدن حاشیه‌ها، نتوانست مانع شبیه بودن بیش از حد گلکسی واچ ۶ کلاسیک به گلکسی واچ ۴ کلاسیک شود. همچنین گلکسی واچ ۵ پرو که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، نسخه جایگزینی نداشت و این موضوع تمامی کاربران را ناامید کرد.

6-gsmarena_006.jpg

برنده شماره چهار: تبلت‌های سامسونگ

سامسونگ در سال جاری میلادی اقدام به معرفی ۵ تبلت فوق‌العاده کرد:

  • گلکسی تب S9
  • گلکسی تب S9 پلاس
  • گلکسی تب S9 الترا
  • گلکسی تب S9 فن ادیشن
  • گلکسی تب S9 فن ادیشن پلاس

تمامی این پنج مدل از قلم اس پن پشتیبانی کرده و به پردازنده‌ای با سرعت بالا و نمایشگری با نرخ رفرش زیاد و رزولوشن بالا مجهز هستند.

7-gsmarena_007.jpg

برنده شماره پنج: گلکسی اس ۲۳ الترا

به عنوان بزرگ‌ترین برنده محصولات سامسونگ در سال ۲۰۲۳، باید به دیوایسی اشاره کنیم که تقریبا هر سال، این لقب را به خود اختصاص داده است و آن هم چیزی نیست جز گلکسی اس ۲۳ الترا. این محصول با اقتدار کامل، همچنان نام بهترین گوشی هوشمند سامسونگ را با خود یدک می‌کشد و با قابلیت مجهز بودن به قلم اس پن و امکان زوم چندین برابری در مقایسه با رقبا، توجه بسیاری از کاربران حرفه‌ای گوشی‌های هوشمند را به خود جلب کرده است. همچنین سامسونگ با از بین بردن ایراداتی که در گلکسی اس ۲۲ الترا شاهد آن بودیم، توانست یک گوشی هوشمند بی‌نقص و بی‌نظیر را به دنیای تکنولوژی معرفی کند.

8-gsmarena_008.jpg


جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید