خانهاخبار
محصولات موفق و ناموفق شیائومی در سال ۲۰۲۳

محصولات موفق و ناموفق شیائومی در سال ۲۰۲۳

شیائومی سال خوبی را پشت سر گذاشت و می‌خواهیم با هم محصولات موفق و ناموفق این برند چینی را مرور کنیم. 

۵ دی ۱۴۰۲

شیائومی سال خوبی را پشت سر گذاشت و می‌خواهیم با هم محصولات موفق و ناموفق این برند چینی را مرور کنیم. البته با توجه به محدودیت عرضه برخی محصولات و البته شرایط اقتصادی موجود در کل دنیا، روند فروش محصولات آنچنان که باید و شاید خوب نبود.

در ادامه، با دیوایس‌هایی که توانستند عملکرد خوبی از خود نشان دهند و در کنار آن‌ها، گزینه‌هایی که آنچنان با اقبال عمومی خوبی مواجه نشدند، آشنا می‌شویم.

برندگان اصلی: خانواده شیائومی ۱۳، مخصوصا ۱۳ الترا

گوشی‌های پرچمدار امسال شیائومی عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشتند. نسخه معمولی این خانواده برای افرادی که کارهای روزانه خاصی با گوشی انجام نمی‌دهند، پیشنهاد بسیار خوبی به حساب می‌آید و نسخه پرو، یک وزنه مناسب و چیزی بین نسخه معمولی و الترا محسوب می‌شود.

1-gsmarena_004.jpg

در مقایسه با نسل پیشین، تغییرات خوبی از نظر سخت‌افزاری رخ داده است و به این ترتیب، با یک محصول قابل ستایش روبرو هستیم. پیشرفته‌ترین مدل این خانواده، یعنی شیائومی ۱۳ الترا امسال با فروش جهانی همراه بود. در مقایسه با مدل سال گذشته، تغییرات بزرگ و خوبی رخ داده است که باعث شده تا نظر بسیاری از کاربران به سمت آن جلب شود.

2-gsmarena_000.jpg

در حالت کلی، خانواده شیائومی ۱۳ عملکرد خوب و قابل قبولی از خود نشان داد که جای هیچ گونه شکایتی برای طرفداران و کاربران به جای نگذاشته است.

بازنده اول: می میکس فولد ۳

بر هیچکس پوشیده نیست که Mi Mix Fold 3 با آپگریدهای خوبی همراه بوده است که مخصوصا می‌توان به بهبود دوربین اشاره کرد. در حقیقت می میکس فولد ۳ را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌ها با نمایشگر تاشو دانست که از دوربین خوبی برخوردار است.

3-gsmarena_005.jpg

اما متأسفانه مانند نسل پیشین، این محصول تنها در کشور چین عرضه شد و مسیر اشتباه مدل گذشته را مجددا تکرار کرد. همچنین رابط کاربری MIUI نیز به هیچ عنوان برای این محصول بهینه‌سازی نشده و استفاده از آن، اصلا تجربه خوبی به حساب نمی‌آید. همچنین مشکلات گرمایش همچنان به قوت خود باقی ماننده و هنگام استفاده، شما را اذیت خواهد کرد. در پایان زمانی که خلأ رزولوشن 4K هنگام استفاده از تله فوتو و مشکلات در حوزه لرزشگیر تصویر را به این مجموعه اضافه کنیم، لیست ایرادات این گوشی هوشمند به قدری زیاد می‌شود که به راحتی می‌توان آن را به عنوان یک محصول شکست خورده به حساب آورد.

برنده دوم: شیائومی واچ ۲ پرو

ساعت هوشمند امسال شیائومی با مهاجرت به سیستم عامل Wear OS، انبوهی از امکانات و قابلیت‌ها را در اختیار کاربران خود گذاشت. هماهنگ شدن با اکوسیستم گوگل، یکی از بهترین اتفاقات برای این محصول به حساب می آید. حالا با اطمینان کامل می‌توانیم بگوییم که شیائومی واچ ۲ پرو، تنها یک محصول در حوزه ثبت فعالیت‌های ورزشی نبوده و کارهای زیاد ازدست آن برمی‌آید.

4-gsmarena_001.jpg

زبان طراحی این ساعت همچنان زیبا و شکیل به نظر می‌رسد و عمر مفید باتری آن به واسطه مجهز شدن به Wear OS مطلوب خواهد بود.

بازنده دوم: شیائومی بادز ۴ پرو

زمانی که صحبت از اکسسوری‌های هوشمند به میان می‌آید، شایسته نیست اگر اشاره ای به Xiaomi Buds 4 Pro نکنیم. کیفیت صدا، عمر مفید باتری و قابلیت‌های که برای Pair شدن آسان در نظر گرفت هشده است، خوب به نظر می‌رسد. اما با تمام این تفاسیر قیمت بالای این محصول و نرم‌افزار پر از باگ آن، لذت استفاده از این این هدفون را از بین می‌برد.

5-gsmarena_002.jpg

در زمان عرضه، قیمت بالای این هدفون در مقایسه با رقبا که از کیفیت بالاتری نیز برخوردار بودند، به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نبود.

برنده سوم: خانواده ردمی نوت ۱۲

مانند همیشه، محصولات خانواده ردمی از جمله دیوایس‌های محبوب در حوزه گوشی‌های میان‌رده به حساب می‌آیند. نسخه معمول این خانواده، یعنی ردمی نوت ۱۲ (در هر دو نسخه 4G و 5G) تعجب همگان را از نظر سخت‌افزاری (با توجه به قیمت در نظر گرفته شده) برانگیخت.

6-gsmarena_003.jpg

بازنده سوم: خانواده پوکو

پس از اولین محصولات این سری که روانه بازار شدند، به نظر نمی‌رسد که گوشی‌های سری Poco توانسته باشند کاربران خود را راضی کنند. امسال و حتی با وجود Poco F5 و Poco F5 Pro، باز هم شاهد اقبال عمومی خوبی در حوزه فروش نبودیم. اگر حتی فاکتور قیمت آن‌ها را نیز کنار بگذاریم، باز هم با وجود ایرادات مختلف در حوزه دوربین و پایین بودن مشخصات سخت‌افزاری، نمی‌توان این دو گوشی هوشمند را جزء محصولات خوب امسال به حساب آورد.

7-gsmarena_007.jpg

همچنین زمانی که صحبت از سخت‌افزار به میان می‌آید، دیگر خبری از عملکرد خوب محصولات مقرون به صرفه نیست. پردازنده‌ها همچنان نسخه قدیمی بوده و در مقایسه با محصولات دیگر، حرفی برای گفتن ندارند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید