خانهاخبار
بازگشت شکوهمندانه؛ هواوی در بین پنج تراشه‌ساز برتر بازار قرار گرفت

بازگشت شکوهمندانه؛ هواوی در بین پنج تراشه‌ساز برتر بازار قرار گرفت

هواوی که سال‌ها به دلیل تحریم‌های ایالات متحده در بازار گوشی حضور چندانی نداشت حالا موفق شده که در بین تراشه‌سازهای برتر بازار قرار بگیرد. 

۵ دی ۱۴۰۲

هواوی در سال‌های نه چندان دور یکی از تولیدکنندگان اصلی بازار گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رفت و سهم بزرگی از این بازار را به خود اختصاص داده بود، با این وجود و پس از اعمال تحریم‌های شدید ایالات متحده علیه این شرکت، غول فناوری چین جایگاه خود را در بازار موبایل از دست داد و به حاشیه رانده شد. 

امسال اما سال متفاوتی برای هواوی بود چرا که این شرکت با عرضه سری هواوی میت ۶۰ عملکرد خیره‌‌ کننده‌ای در بازار داشت و موفق شد که توجه طیف گسترده‌ای از کاربران چینی را به سوی خود جلب کند. در این راستا، گزارش شده که هواوی تنها در عرض شش هفته ۱٫۶ میلیون واحد از میت ۶۰ پرو را به فروش رسانده است. 

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، ظاهرا هواوی در یک زمینه دیگر نیز به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده که خبر از بازگشت پرقدرت این برند به بازار می‌دهد. پس از سال‌ها تحریم‌های ایالات متحده، هواوی موفق شده که در بین پنچ تراشه‌ساز جهانی برتر بازار قرار بگیرد. 

Huawei.jfif

موسسه تحقیقاتی کانترپونیت در یک گزارش ادعا کرده شرکت تراشه‌سازی HiSilicon که صاحب آن هواوی است با در اختیار داشتن سهمی ۳ درصدی بازار تراشه، در رده پنجم شرکت‌های برتر تراشه‌سازی بازار جای بگیرد. 

بخش گسترده‌ای از موفقیت هواوی به فروش بسیار بالای سری میت ۶۰ برمی‌گردد چرا که پرچمدارهای هواوی به تراشه Kirin 9000s که در شبکه 5G پشتیبانی می‌کند مجهز هستند. این تراشه به طور اختصاصی توسط HiSilicon تولید شده است. 

البته نباید فراموش کنیم که دیگر محصولات هواوی مانند گوشی تاشو میت X5 و تبلت میت‌پد پرو ۱۳٫۲ اینچی که از تراشه Kirin 9000s بهره می‌برند نیز عملکرد خوبی در بازار چین داشته‌اند. هواوی همچنین فردا از سری نوا ۱۲ رونمایی خواهد کرد که تمامی مدل‌های آن با تراشه‌های سری Kirin عرضه می‌شوند.

kirin.jpg

مطابق انتظار، در رده اول لیست پنج تراشه‌ساز برتر بازار کوالکام قرار گرفته که سهمی ۴۰ درصدی از بازار را در اختیار دارد. در جایگاه دوم، برند اپل را مشاهده می‌کنیم که به لطف فروش موفق سری آيفون ۱۵ سهم ۳۱ درصدی را کسب کرده است. جایگاه سوم نیز در اختیار مدیاتک با سهم ۱۵ درصدی است. 

سامسونگ نیز با سهم ۴ درصدی در جایگاه چهارم ایستاده است. پس از هواوی، برند Unisoc جای دارد که سهم ۲ درصدی را به خود اختصاص داده است. در جایگاه هفتم نیز گوگل قرار دارد که با سهم ۱ درصدی هنوز فاصله بسیار زیادی با بزرگانی مانند کوالکام و اپل دارد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید