خانهاخبار
تصویر واقعی هواوی نوا ۱۲ پرو خبر از تراشه جدید آن می‌دهد

تصویر واقعی هواوی نوا ۱۲ پرو خبر از تراشه جدید آن می‌دهد

در حالی که تصور می‌شد هواوی نوا ۱۲ پرو به تراشه Kirin 9000s مجهز خواهد بود، حالا تصویری جدید در دسترس قرار گرفته که این ادعا را رد می‌کند.

۴ دی ۱۴۰۲

برند هواوی فردا (۲۶ دسامبر / ۵ دی) از سری نوا ۱۲ برای بازار چین رونمایی خواهد کرد که شامل چهار مدل به نام‌های نوا ۱۲ لایت، نوا ۱۲، نوا ۱۲ پرو و نوا ۱۲ اولترا می‌شود. حالا در حالی که تنها یک روز به رونمایی از گوشی‌های جدید هواوی زمان باقی مانده است، به نظر می‌رسد شایعات همچنان تمامی ندارند و امروز تصویری از نسخه پرو سری فاش شد که ضمن رد ادعاهای قبلی خبر از تراشه جدید این گوشی می‌دهد.

شایعات قبلی ادعا کرده‌ بودند که هواوی نوا ۱۲ پرو و نوا ۱۲ اولترا به نسخه نسخه ضعیف شده تراشه Kirin 9000s مجهز خواهد شد. این تراشه که همراه با سری هواوی میت ۶۰ معرفی شد از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. 

nova 12 pro.jpg

حالا اما تصویری جدید از هواوی نوا ۱۲ پرو در شبکه اجتماعی چینی Weibo به اشتراک گذاشته شده که نشان می‌دهد این گوشی از یک تراشه جدید به نام Kirin 8000 بهره خواهد برد. در این تصویر، گوشی هواوی نوا ۱۲ پرو را مشاهده می‌کنیم که نرم‌افزار Device Info HW در آن اجرا شده است. 

تراشه Kirin 8000 هنوز به طور رسمی از سوی هواوی معرفی نشده است ولی انتظار می‌رود غول فناوری چین از این سخت‌افزار جدید به همراه نوا ۱۲ پرو رونمایی کند. تصویر مذکور همچنین تایید می‌کند که این گوشی از حافظه رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR4 و تراشه Hi1105 NFC بهره خواهد برد.

جدا از سخت‌افزار جدید، هواوی نوا ۱۲ پرو از نمایشگر اولد با رزولوشن تصویر ۲۷۷۶ در ۱۲۲۴ استفاده خواهد کرد. این نمایشگر به احتمال زیاد از نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. همانطور که در این تصویر مشخص است، نمایشگر گوشی جدید هواوی از چهار طرف خمیده خواهد بود و ناچ کپسولی‌شکل دوربین سلفی دوگانه را در خود جای خواهد داد. 

DCS.jpg

افشاگری شناخته‌شده به نام Digital Chat Station همچنین ادعا کرده که هواوی نوا ۱۲ پرو از پنل ۶٫۷۸ اینچی بهره خواهد برد. این افشاگر اذعان داشته که عملکرد تراشه Kirin 8000 مقداری ضعیف‌تر از تراشه به کار رفته در نسخه اولترا سری نوا ۱۲ خواهد بود. 

شایان ذکر است که دیگر مشخصات فنی هواوی نوا ۱۲ پرو مشابه مدل اولترا سری خواهد بود. در این رابطه، انتظار می‌رود نوا ۱۲ پرو به دوربین سلفی دوگانه شامل دوربین ۶۰ مگاپیکسلی و سنسور پرتره ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری مجهز شود. این گوشی همچنین از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.4 تا f/4.0 بهره خواهد برد. منبع تغذیه دستگاه نیز باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۱۰۰ واتی خواهد بود. 

در نهایت باید اشاره کرد که در حالی که هواوی نوا ۱۲ پرو و نوا ۱۲ اولترا از شبکه 5G‌ پشتیبانی خواهند کرد، گزارش شده که مدل‌های استاندارد و لایت تنها از شبکه 4G برخوردار خواهند شد



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید