خانهاخبار
سال ۲۰۲۴ سالی متفاوت برای اپل

سال ۲۰۲۴ سالی متفاوت برای اپل

بر اساس پیش‌بینی تمامی تحلیلگران، سال ۲۰۲۴ قرار است سالی برجسته برای اپل باشد و امروز می‌خواهیم به بررسی محصولات پیش رو در این سال نگاهی بیاندازیم.

۲ دی ۱۴۰۲

سال ۲۰۲۴ در آستانه شروع شدن است و اپل قرار است برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ (عرضه اپل واچ)، وارد دسته جدیدی از محصولات شود. اکنون باید روی هدست ویژن پرو، آیپدهای جدید، اپل واچ نسل دهم با تغییرات گسترده و بسیاری محصولات دیگر حساب باز کنیم.

Top-5-Apple-Products-to-Look-Forward-to-in-2024-Feature.jpg

در زیر، ما پنج مورد از جالب‌ترین بروزرسانی‌های محصول اپل را که قرار است در سال ۲۰۲۴ منتشر شوند، فهرست کرده‌ایم.

ایرپادز ۴

ایرپادزهای جدید که در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند، طراحی به روز شده با ساقه‌های کوتاه‌تر خواهند داشت، بنابراین چیزی شبیه به تلاقی بین ایرپادزهای فعلی و ایرپادز پرو خواهند بود. تناسب و کیفیت صدا بهبود خواهد یافت، و یک تغییر عمده دیگر وجود دارد که آن عرضه دو نسخه از این محصول است.

AirPods-Fourth-Generation-Feature-Purple-Triad.jpg

دو نسخه از ایرپادز نسل چهار با قیمت‌های مختلف وجود خواهد داشت و مدل گران‌تر دارای قابلیت حذف نویز فعال خواهد بود، قابلیتی که به ایرپادز پرو محدود شده است. ایرپادز ۴ دارای یک کیس بروزرسانی شده است که دارای بلندگوی هشدار Find My و درگاه شارژ USB-C به جای درگاه لایتنینگ است.

ایرپادز ۳ اپل از نظر عملکرد مشابه ایرپاد ۲ بود و دارای تعداد محدودی ویژگی جدید برای جذب مشتریان بود، بنابراین ظاهری تازه و حذف نویز فعال با هزینه کمتر نسبت به ایرپاد پرو باید ایرپاد ۴ را بسیار جذاب‌تر کند.

آی‌پد پرو اولد

اپل فناوری اولد را در سال ۲۰۲۴ به آی‌پد پرو می‌آورد و این اولین باری است که اپل چنین نمایشگر اولد بزرگی را عرضه می‌کند. در مقایسه با مینی ال ای دی یا ال ای دی، فناوری اولد سیاهی عمیق‌تر، کنتراست بهتر، ویژگی HDR بهبود یافته و بهره‌وری انرژی بهتر را ارایه می‌دهد.

OLED-iPad-Pro-Feature.jpg

مدل‌های جدید آی‌پد پرو طراحی متفاوتی خواهند داشت و در اندازه‌های به روز شده ۱۳ و ۱۱٫۱ اینچی عرضه خواهند شد. نمایشگرهای اولد نازک‌تر هستند، بنابراین اپل ممکن است بتواند مدل‌های جدید iPad Pro را باریک کند، به‌علاوه می‌توانیم روی تراشه M3 سریع‌تر حساب کنیم که نسبت به M2 در مدل فعلی ارتقا یافته است.

ما سال‌هاست که شاهد بروزرسانی طراحی آی‌پد پرو نبوده‌ایم و ظاهر جدید با فناوری صفحه‌نمایش جدیدتر یک تغییر خوشایند خواهد بود.

اپل واچ X

ما قرار است شاهد عرضه اپل واچ سری 10 یا «X» را در سال آینده باشیم که با دهمین سالگرد اپل واچ مطابقت دارد، اگر تاریخ معرفی سال ۲۰۱۴ را به جای تاریخ عرضه ۲۰۱۵ در نظر بگیریم.

apple watch X.jpg

اپل واچ ۲۰۲۴ طراحی تازه ای خواهد داشت که ممکن است شامل بدنه ای باریک و سیستم اتصال بند مغناطیسی جدید باشد. روش اتصال این بند مغناطیسی به اپل این امکان را می‌دهد تا فضای داخلی ارزشمند اپل واچ را برای باتری بزرگ‌تر یا سایر قطعات ذخیره کند، اما ممکن است به این معنی باشد که بندهای موجود دیگر با مدل جدید سازگار نباشند.

در کنار ظاهری جدید، شایعه شده است که اپل واچ ۱۰ دارای مانیتورینگ فشار خون و تشخیص آپنه خواب است. پایش فشار خون روی مچ دست یک شاهکار قابل توجه است و اپل واچ می‌تواند به کاربر بگوید که آیا فشار خون او به سمت بالا رفته و باید مراقب این موضوع باشد. ارایه عدد فشار خون سیستولیک و دیاستولیک خاص در دسترس نخواهد بود، اما نظارت بر فشار خون همچنان اطلاعات ارزشمندی را محسوب می‌شود.

در مورد آپنه خواب، اپل واچ سری دهم از ردیابی خواب و نظارت بر الگوهای تنفسی استفاده می‌کند تا مشخص کند که آیا فرد احتمالا در طول خواب دچار وقفه تنفسی می شود یا خیر. این اطلاعات می تواند برای آزمایش بیشتر به پزشک منتقل شود.

آیفون ۱۶

مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ دارای چندین ویژگی محدود به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو خواهند بود، از جمله دکمه اکشن و یک تراشه سریع‌تر ۳ نانومتری سری A. دکمه اکشن امسال به جای مکانیکی می‌تواند خازنی باشد، بنابراین اپل ممکن است بتواند آن را باریک‌تر کند.

iPhone-16-Mock-Header-1.jpg

چینش لنز دوربین عمودی جدید احتمالا امکان فیلمبرداری فضایی را فراهم می‌کند، این ویژگی در حال حاضر به مدل های آیفون ۱۵ پرو محدود شده است. اپل همچنین در حال اضافه کردن یک دکمه خازنی جدید به هر چهار مدل آیفون ۱۶ است که دکمه آن در سمت راست دستگاه در زیر دکمه پاور قرار دارد. این دکمه فشار را حس می‌کند و از بازخورد لمسی پشتیبانی می‌کند و شایعات نشان می‌دهند که قرار است از آن برای فیلم‌برداری استفاده شود.

در حالی که مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ طراحی مشابه مدل‌های آیفون ۱۵ خواهند داشت، مدل‌های آیفون ۱۶ پرو دارای نمایشگرهای بزرگ‌تر خواهند بود. آیفون ۱۶ پرو از ۶٫۱ اینچ به ۶٫۳ اینچ و آیفون ۱۶ پرو مکس از ۶٫۷ اینچ به ۶٫۹ اینچ تغییر خواهند کرد.

از دیگر شایعات انحصاری آیفون 16 پرو می توان به لنز ۴۸ مگاپیکسلی اپلترا واید، وای فای ۷ و تراشه 5G سریعتر کوالکام اشاره کرد.

هدست ویژن پرو

نحدود ۶ ماه از رونمایی اپل از هدست ویژن پرو می گذرد و در اوایل سال ۲۰۲۴، مشتریان بالاخره می‌توانند آن را امتحان کنند.

اپل ویژن پرو را آینده محاسبات محیطی می داند و از این دستگاه به عنوان اولین کامپیوتر فضایی یاد می‌کند. این یک هدست واقعیت ترکیبی است، بنابراین می‌توانید با استفاده از تاج دیجیتال در کنار دستگاه، بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سوییچ کنید. این هدست کاملا شبیه سایر هدست‌های موجود در بازار نخواهد بود زیرا اپل از نمایشگرهای میکرو ال ای دی با وضوح بسیار بالا با ردیابی دست و چشم برای کنترل دستگاه استفاده می‌کند.

apple vision pro.jpg

اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و تجربیات همه‌جانبه‌ای برای ویژن پرو برنامه‌ریزی شده‌اند و کاربران می‌توانند ویدیوهای فضایی را برای پخش در دستگاه ضبط کنند.

ویژن پرو در صدر لیست ما نیست زیرا قرار نیست برای همه باشد. این هدست بسیار گران است و ۳۵۰۰ دلار است و اپل به دلیل پیچیدگی این محصول تعداد محدودی از هدست‌ها را تولید می‌کند. در زمان عرضه، ویژن پرو فقط در آمریکا فروخته خواهد شد که در دسترس بودن آن را محدودتر می کند.

افرادی که توانسته‌اند ویژن پرو را امتحان کنند، گفته‌اند که اولین نسخه از ویژن پرو می‌تواند در حین استفاده سنگین و ناراحت‌کننده باشد که برخی از کاربران را منصرف می‌کند، اما حتی با وجود تمام این موارد، ویژن پرو آینده اپل را برای مدتی شکل خواهد داد.

شما بگویید!

منتظر چه چیزی از اپل در سال ۲۰۲۴ هستید؟ در قسمت نظرات ما را در جریان بگذارید.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (2 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

bahman.salari1

۱۴۰۲/۱۰/۲
سلام، منتظر آیفون 16 پرومکس و اپل واچ X هستم. در ضمن چرا اپلیکیشن خودتون رو بروزرسانی نمی کنید؟ چندین مرتبه اعلام کردیم اما از سمت تیم شما هیچ پاسخ قانع کننده ای ارائه نشده است.

bahman.salari1

۱۴۰۲/۱۰/۲
سلام، منتظر آیفون 16 پرومکس و اپل واچ X هستم. در ضمن چرا اپلیکیشن خودتون رو بروزرسانی نمی کنید؟ چندین مرتبه اعلام کردیم اما از سمت تیم شما هیچ پاسخ قانع کننده ای ارائه نشده است.

پیشنهاد سردبیر