خانهاخبار
پورشه و استون مارتین جزییاتی از نسل بعدی اپل کارپلی را به نمایش گذاشتند

پورشه و استون مارتین جزییاتی از نسل بعدی اپل کارپلی را به نمایش گذاشتند

نسل بعدی کارپلی برای یکپارچه‌سازی بیشتر خودرو، کنترل تمامی نمایشگرها را در دست خواهد گرفت و از داده‌هایی مانند دمای بیرونی، فشار تایر، وضعیت دنده و سرعت موتور بهره می‌برد.

۱ دی ۱۴۰۲

پورشه و استون مارتین پیش نمایشی از تغییرات آتی اپل کارپلی را معرفی کردند. برخلاف نسخه فعلی نسل بعدی کارپلی نفوذ خود را فراتر از صفحه نمایش مرکزی گسترش می‌دهد و دسته ابزار و نمایشگرهای اضافی را نیز در برمی‌گیرد.

در حالی که منوی آشنای کشویی کارپلی روی نمایشگر مرکزی حفظ خواهد شد، ویژگی طرح‌ریزی اپل اکنون دامنه خود را به طرح سه صفحه پشت فرمان و حتی نمایشگر سرنشینان گسترش می‌دهد.

apple carplay.jpg

کارپلی ارتقا یافته از حسگرهای خودرو استفاده می‌کند و از داده‌هایی مانند دمای بیرونی، فشار تایر، وضعیت دنده و سرعت موتور بهره می‌برد. اپل اطمینان می‌دهد که با وجود این ادغام، آیفون‌ها نه این داده‌ها را ذخیره و نه ردیابی خواهند کرد.

هدف این است که آیفون به طور کامل از سیستم اطلاعات سرگرمی و سنجش دیجیتال پیش فرض خودرو خارج شود. با این کارپلی پیشرفته، می‌توانید انتظار سطح جدیدی از شخصی‌سازی را داشته باشید که دارای تم‌ها و طرح‌بندی‌های رنگی مستقل از وسیله نقلیه است اما به طور ایمن در تلفن‌های شما ذخیره می‌شود.

apple carplay .jpg

استون مارتین این احساس را با نگاهی اجمالی به اقتباس خود از کارپلی بهبود یافته بازتاب می‌دهد. در حالی که تنها دو نمایشگر سنجش دیجیتال و صفحه نمایش لمسی مرکزی سنتی را به نمایش گذاشته، این خودروساز بریتانیایی بر فرصت‌های سفارشی‌سازی متنوع موجود تاکید می‌کند. تضاد بین پورشه و استون مارتین انعطاف‌پذیری و سازگاری این فناوری را به نمایش می‌گذارد و نوید یک تجربه یکپارچه را بدون توجه به برند خودرو می‌دهد.

در حالی که پورشه در مورد مدل‌هایی که قرار است این کارپلی جدید را معرفی کنند، سخت صحبت می‌کند، استون مارتین فاش کرده که این مدل در DB12 جدید استاندارد خواهد بود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید