خانهاخبار
مشخصات فنی سری گلکسی اس ۲۴ بار دیگر فاش شد

مشخصات فنی سری گلکسی اس ۲۴ بار دیگر فاش شد

تصویری از بروشور پرچمدارهای موردانتظار سامسونگ فاش شده که مشخصات فنی کلیدی آن‌ها را تایید می‌کند. 

۱ دی ۱۴۰۲

در طی چند روز گذشته، رندرهای مختلفی از سری گلکسی اس ۲۴ فاش شده که طراحی هر سه مدل آن یعنی گلکسی اس ۲۴، گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا را نشان می‌دهند. حالا اما به نظر می‌رسد شایعات پیرامون محصولات موردانتظار سامسونگ تمامی ندارد و به تازگی مشخصات فنی کلیدی سری گلکسی اس ۲۴ در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

افشاگر شناخته‌شده، ایوان بلس، تصویری از بروشور مشخصات فنی سری گلکسی اس ۲۴ را به اشتراک گذاشته که حاوی جزئیات کلیدی گوشی‌های سامسونگ است. 

Samsung.jpg

برگه مشخصات فنی سری گلکسی اس ۲۴ تایید می‌کند که هر سه پرچمدار سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه، گواهی ضدآب و گردوغبار IP68، روشنایی حداکثری ۲۶۰۰ نیتی، فیلمبرداری 8K و قابلیت‌های نرم‌افزاری مانند صفحه کلید هوشمند بهره خواهند برد. 

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۴ اولترا

نسخه پرمیوم سری اس ۲۴ برای اولین بار از فریم تیتانیومی برخوردار خواهد شد که قبلا نمونه آن را در آیفون ۱۵ پرو مکس دیده‌ایم. این گوشی به نمایشگر ۶٫۸ اینچی با رزولوشن تصویر QHD پلاس مجهز خواهد بود که با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی همراه می‌شود. 

منبع تغذیه دستگاه باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که طبق اطلاعات قرار گرفته در این بروشور، در عرض تنها ۳۰ دقیقه تا ۶۵ درصد شارژ می‌شود. دوربین اصلی گوشی نیز سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی را در خود جای داده است. 

S24 ultra.jfif

سامسونگ در این بروشور ادعا کرده که گلکسی اس ۲۴ اولترا از سیستم تله‌فوتو چهارگانه بهره خواهد برد که شامل بزرگنمایی ۲ برابری، ۳ برابری، ۵ برابری و ۱۰ برابری می‌شود. این موضوع مقداری گیج‌کننده است چرا که شایعات اذعان داشته‌اند که پرچمدار پرمیوم سامسونگ یا از سیستم بزرگنمایی ۳ و ۱۰ برابری بهره خواهد برد و یا با بزرگنمایی ۳ و ۵ برابری همراه می‌شود. 

به نظر می‌رسد عبارت سیستم تله‌فوتو چهارگانه تنها یک حربه تبلیغاتی از سوی سامسونگ به شمار می‌رود چرا که بسیار بعید است گلکسی اس ۲۴ اولترا چهار حالت بزرگنمایی ۲، ۳، ۵ و ۱۰ برابری را به صورت کامل ارائه دهد. در این راستا، انتظار می‌رود زوم ۱۰ برابری به صورت بزرگنمایی هیبریدی و کراپ به دست آید. 

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس

مطابق انتظار، گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس از برخی مشخصات فنی مشابه مانند دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، فریم Armor آلومینیوم، زوم دیجیتالی ۳۰ برابری و سیستم تله‌فوتو دوگانه ۲ و ۳ برابری بهره خواهند برد. گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که نسخه پلاس و استاندارد سری گلکسی اس ۲۴ تنها از یک دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابری استفاده خواهند کرد و زوم ۲ برابری احتمالا با کراپ تصویر دوربین اصلی فعال می‌شود. 

S23+.jfif

گلکسی اس ۲۴ پلاس از نمایشگر ۶٫۷ اینچی با رزولوشن تصویر QHD پلاس بهره خواهد برد. از سوی دیگر، این گوشی در یک نسخه حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و دو مدل حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به فروش می‌رسد و دیگر خبری از حافظه رم ۸ گیگابایتی آن نخواهد بود. به علاوه، باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی پرچمدار سامسونگ در عرض ۳۰ دقیقه تا ۶۵ درصد شارژ خواهد شد. 

گلکسی اس ۲۴ نمایشگر ۶٫۲ اینچی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس را به همراه خواهد داشت که انرژی موردنیاز آن توسط باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. در بروشور رسمی سامسونگ ذکر شده که باتری این گوشی در عرض ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود. این موضوع به طور غیرمستقیم شارژ ۲۵ واتی دستگاه را تایید می‌کند. گلکسی اس ۲۴ در یک نسخه حافظه رم ۸ گیگابایتی و دو مدل حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار می‌شود.

در نهایت باید اشاره کرد که سری گلکسی اس ۲۴ در تاریخ ۱۷ ژانویه مصادف با ۲۷ دی برای بازارهای جهانی معرفی خواهد شد. 



جدیدترین‌ اخبار

نتایج تست باتری گلکسی زد فولد 6 خبرهای خوبی برای طرفداران سامسونگ ندارد

جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ، گلکسی زد فولد 6 (Galaxy Z Fold 6) در تست‌های عمر باتری نتایجی را کسب کرده که احتمالا طرفداران سامسونگ را ناامید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
قابلیت جدید YouTube Music: زمزمه کن و آهنگ مورد علاقه‌ات رو پیدا کن!

به کمک ویژگی جدید یوتیوب موزیک، می‌توانید با زمزمه کردن، آهنگی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید
قابلیت جدید هوش مصنوعی یوتیوب شما را شگفت‌زده خواهد کرد!

دنیای هوش مصنوعی روز به روز در حال گسترش است و این بار نیز نوبت به یوتیوب رسیده است تا هنرهای خود در این زمینه را رو کند.

بیشتر بخوانید