خانهاخبار
اپل قصد دارد ویژن پرو را تا بهمن ماه عرضه کند

اپل قصد دارد ویژن پرو را تا بهمن ماه عرضه کند

به نظر می‌رسد که اپل قرار است به قول خود برای عرضه ویژن پرو در اوایل سال ۲۰۲۴ عمل کند، هرچند که هنوز میزان استقبال از این محصول یک سوال اساسی است که نمی‌توان تا قبل از عرضه پاسخی قطعی به آن داد.

۱ دی ۱۴۰۲

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل قصد دارد هدست ویژن پرو خود را تا ماه فوریه (بهمن ماه) عرضه کند و برای رسیدن به این هدف، تولید خود را افزایش داده است.

Apple-Vision-Pro-with-battery-Feature-Orange.jpg

تولید این محصول در چند هفته گذشته با سرعت تمام در حال اجرا بوده است تا اطمینان حاصل شود که ویژن پرو تا پایان ژانویه (اوایل بهمن ماه) آماده می‌شود و عرضه خرده فروشی آن برای فوریه برنامه‌ریزی شده است. اپل ویژن پرو را در ماه ژوئن (خرداد ماه) معرفی کرد و در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

از آن زمان شایعات مربوط به جدول زمانی انتشار متفاوت بوده و شایعات اولیه اشاره به ماه مارس (اسفند ماه) داشتند و شایعات بعدی نیز به ژانویه اشاره می‌کنند.

فروش ویژن پرو در ابتدا محدود به آمریکا خواهد بود و به نظر می‌رسد که مشتریان باید از یک فروشگاه خرده فروشی خرید کنند یا سفارش آنلاین را از فروشگاه دریافت کنند. اپل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که مشتریان اندازه هدبند مناسب و عایق‌سازی نور خوبی را برای بالاترین بهره‌وری خواهند داشت. بدون عایق کردن نور محیط، محتوا درست به نظر نخواهد رسید و بدون اندازه هدبند مناسب، دستگاه می‌تواند بیش از حد سنگین به نظر برسد. برخی از مشتریان به لنزهای سفارشی زایس نیز نیاز دارند، بنابراین اپل قصد دارد مونتاژ هدست را در مکان‌های خرده فروشی خود انجام دهد.

vision pro.jpg

اپل در حال آماده شدن برای نمایش ویژن پرو در برخی از فروشگاه‌های خرده فروشی خود است. این مکان‌ها باید هدست و همه لوازم جانبی، از جمله هدبندهای با اندازه های مختلف و مهر و موم های نور را در دست داشته باشند. اپل کارمندان هر یک از فروشگاه های خرده فروشی خود را به کوپرتینو می فرستد تا نحوه آماده‌سازی دستگاه را برای مشتریان بیاموزند.

به گفته گورمن، کارمندان می‌آموزند که ویژن پرو چگونه کار می‌کند، به چه ویژگی‌هایی باید در گفتگو با خریداران بالقوه اشاره کنند و چگونه هدبند، عایق نور و لنزهای تجویزی را تنظیم کنند. این یک فرآیند مهم و ظریف است زیرا کارمندان باید یاد بگیرند که چگونه یک دستگاه را روی سر افراد بگذارند و عایق‌سازی مناسب نور را روی صورت قرار دهند. برنامه‌ای وجود خواهد داشت که می‌تواند چهره مشتری را اسکن کند تا هدبند و مهر و موم کردن مناسب نور را تعیین کند، اما توصیه برنامه باید توسط یک کارمند تایید شود.

به دلیل عرضه محدود در آمریکا، برچسب قیمت ۳۵۰۰ دلاری دستگاه و عرضه محدودی که اپل در اختیار دارد، انتظار نمی رود اپل در زمان عرضه دستگاه، رویداد دیگری را در این خصوص برگزار کند. اگر تقاضا برای ویژن پرو زیاد باشد، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا اپل بتواند واحدهای کافی از این دستگاه را تولید کند.

در حالی که اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه در ماه فوریه است، گورمن هشدار داده که مشکلات تولید یا سایر مشکلات، ممکن است منجر به تاخیر شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید