خانهاخبار
مدیر عامل Masimo در صورت عذرخواهی، با اپل مذاکره خواهد کرد!

مدیر عامل Masimo در صورت عذرخواهی، با اپل مذاکره خواهد کرد!

از روز پنج شنبه، فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ الترا ۲ در اپل استورهای کشور آمریکا ممنوع خواهد بود.

۲۹ آذر ۱۴۰۲

از روز پنج شنبه، فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ الترا ۲ در اپل استورهای کشور آمریکا ممنوع خواهد بود. ظاهرا کمپانی اپل در این دو محصول، از پتنت‌هایی در حوزه سلامت استفاده کرده‌اند که پیش از کسب اجازه از شرکت مربوطه، این اتفاق روی داده است و به دلیل ابراز شکایت، جلوی فروش آن‌ها در اپل استورها طبق قانون دادگاه گرفته شده است. سنسور اکسیژن خون استفاده شده در این دو محصول، جزء پتنت‌های ثبت شده کمپانی Masimo است و شکایت برده شده به دادگاه توسط این شرکت، باعث لغو فروش دو اپل واچ یاد شده گشته است.
اپل تا ۲۵ دسامبر فرصت دارد تا کاری در این مورد انجام دهد و از این تاریخ، جو باید می‌توانید جلوی تنبیه‌های ناشی از نقض قوانین پتنت‌ها (ITC) را بگیرد. از تاریخ ۲۵ دسامبر و در صورت عدم وتو از سوی جو بایدن، جلوی فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ الترا ۲ در کشور آمریکا گرفته می‌شود.
با وجود حساب روی جو بایدن برای وتو کردن این موضوع که البته زمانی که صحبت از ITC به میان می‌آید، این داستان یک استراتژی شکست خورده به حساب می‌آید، اما اپل می‌تواند با تغییرات نرم‌افزاری ترتیبی دهد تا بدون نقض پتنت‌ها، این سنسور همچنان به کار خود ادامه دهد. شب گذشته، بلومبرگ گزارشی را ارائه کرد که در آن آمده است که توسعه‌دهندگان و مهندسان اپل سخت در تلاش هستند تا این مشکل را به صورت نرم‌افزاری حل و فصل کنند. البته از آن جا که نقض پتنت به صورت سخت‌افزاری رخ داده است، لذا اعمال تغییرات نرم‌افزاری سبب خارج شدن اپل از این مهلکه نخواهد شد.

Masimo-CEO-is-willing-to-talk-settlement-with-Apple-but-demands-an-apology-first.jpg

البته اپل می‌تواند این قابلیت را روی دو محصول یاد شده غیر فعال کند، اما این اقدام به هیچ عنوان به مذاق کاربران خوش نیامده و سبب از بین رفتن آبروی شرکت نیز بشود. اما به نظر می‌رسد که مذاکره و خریداری حق امتیاز، اقدامی منطقی‌تر باشد که کوپرتینویی‌ها باید به سراغ آن بروند. شب گذشته بلومبرگ اعلام کرد که دو طرف این دعوا، هنوز با یکدیگر ملاقات نکرده و برنامه‌ای برای این موضوع نیز ترتیب داده نشده است. اپل در سال ۲۰۱۹ نیز با چنین مشکلی مواجه شد و با امضای قراردادی با کمپانی کوالکام، موضوع را حل و فصل کرد.
کمپانی Masimo مایل به مذاکره با شرکت اپل است. آقای جو کیانی مدیر عامل ایرانی این شرکت، اعلام کرده است که آخرین بار،‌در سال ۲۰۱۳ با اپل در ارتباط بوده است. او همچنین خاطر نشان کرده است که هر گونه مذاکره‌ای در این زمینه، باید با شفافیت کامل انجام شده و معذرت‌خواهی اپل را نیز در پی داشته باشد.
مشخص است که مذاکره میان شرکت‌های اپل و ماسیمو در این زمینه، ابدا دوستانه و گرم نخواهد بود. آقای کیانی در گفته‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که این اتفاق، به هیچ عنوان یک نقض قانون تصادفی نبوده و یک سرقت عمدی از مالکیت معنوی ما به حساب می‌آید. من بسیار خوشحال هستم که دنیا متوجه این موضوع شده است که ما، خالق و سازنده این تکنولوژی بوده‌ایم. او همچنین معتقد است که تصمیم اپل برای توقف فروش این دو مدل از اپل واچ درست چند روز پیش از تصمیم بایدن، یک شلیک عامدانه برای اعمال فشار به رئیس جمهور برای وتو کردن این قانون به حساب می‌آید.

poxonyourwatchgooddaysir.jpg

اپل در حال حاضر، تصاویر تبلیغاتی اپل واچ سری ۹ و اپل واچ الترا ۲ را از فروشگاه‌های خود حذف کرده است. کوپرتینویی‌ها معتقد هستند که شرکت ماسیمو، این دعوای قانونی را برای آغاز فروش ساعت‌های هوشمند خود بر اساس اعتقاد آن‌ها، نسخه کپی برداری شده از اپلو اچ به حساب می‌آید، استارت زده‌اند. باید منتظر بمانیم و ببینیم پایان این اتفاق و دعوای حقوقی به کجا خواهد رسید.
 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید