خانهاخبار
تغییرات مهم آیپد پرو در سال ۲۰۲۴

تغییرات مهم آیپد پرو در سال ۲۰۲۴

اپل احتمالا سال آینده تغییرات مهمی را در تبلت‌های پرمیوم خود اعمال خواهد کرد که باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود. تغییراتی از جمله پشتیبانی از مگ سیف، تراشه ۳ نانومتری و نمایشگر اولد به تبلت‌های اپل اضافه می‌شوند. 

۲۹ آذر ۱۴۰۲

در ماه مارس سال گذشته میلادی، مارک گرمن ادعا کرد که مدل بعدی سری آیپد پرو به تراشه ۳ نانومتری مجهز خواهد شد و از قابلیت مگ سیف پشتیبانی خواهد کرد. با این وجود، نسل جدید سری آیپد در ماه پاییز سال گذشته معرفی شد و هیچکدام از قابلیت‌های یاد شده در سری آیپد پرو به کار نرفته بود. 

حالا اما به نظر می‌‌رسد پیش‌بینی خبرنگار وبسایت بلومبرگ اشتباه نبوده چرا که وبسایت MacRumors به تازگی ادعا کرده که مدل‌های ۲۰۲۴ آیپد پرو از قابلیت مگ سیف پشتیبانی خواهند کرد.

ipad 1.jpg

طبق این گزارش، وبسایت MacRumors ضمن نقل قول از شرکت‌هایی که برای اپل آهن‌ربا تولید می‌کند اعلام کرده که نسل جدید تبلت‌های پرمیوم اپل از شارژر مغناطیسی مگ سیف پشتیبانی خواهند کرد. این قابلیت را می‌توان یکی از مهمترین تغییرات آیپد پرو جدید به شمار آورد.

در صورت پشتیبانی آیپد پرو ۲۰۲۴ از قابلیت مگ سیف، انتظار داریم که تبلت‌های جدید اپل از بدنه شیشه‌ای بهره‌مند شوند چرا که مگ سیف با بدنه فلزی سازگار نیست. در حال حاضر، دو مدل آیپد پرو ۲۰۲۲ از فلز ساخته‌ شده‌اند. همچنین گزارش شده که آیپد پرو جدید از شارژرهای بی‌سیم Qi2 با توان ۱۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد. البته نباید فراموش کنیم که سرعت شارژ مگ سیف پایین‌تر از شارژ بی‌سیم دستگاه خواهد بود. 

ipad.jpg

جدا از قابلیت مگ سیف، اپل بهبودهای دیگری را نیز برای تبلت‌های پرمیوم خود به ارمغان خواهد آورد. در این راستا، شایعه شده که اندازه نمایشگر تبلت‌های سال ۲۰۲۴ اپل به ترتیب برابر با ۱۱٫۱ اینچ و ۱۳ اینچ خواهد بود. همچنین برای اولین بار در تاریخ تبلت‌های اپل، نسل جدید آیپد پرو به نمایشگر اولد مجهز خواهد شد. در حال حاضر، نسخه ۱۱ اینچی آیپد پرو از نمایشگر ال‌سی‌دی بهره می‌برد. از سوی دیگر، مدل ۱۲٫۹ اینچی این تبلت از نمایشگر mini-LED برخوردار است. 

شایان ذکر است که نسل جدید آیپد پرو تراشه ۳ نانومتری M3 را به همراه خواهد داشت که سخت‌افزار پرچمدار اپل محسوب می‌شود. همچنین ظاهرا اپل در فکر عرضه نسخه سوم سری آیپد پرو است که از نمایشگر بزرگ‌تر ۱۴٫۱ اینچی با پنل mini-LED بهره می‌برد. 

در نهایت باید اشاره کرد که تحلیلگر برجسته محصولات اپل، مینگ چی کو، اعلام کرده که سری آیپد پرو ۲۰۲۴ در سه‌ماهه اول و یا سه‌ماهه دوم سال آینده میلادی وارد فرآیند تولید انبوه خواهد شد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید