خانهاخبار
آمادگی سامسونگ برای توسعه نمایشگر تاشوی اپل

آمادگی سامسونگ برای توسعه نمایشگر تاشوی اپل

طبق گزارش امروز، سامسونگ تمامی زمینه‌های لازم برای نمایشگر تاشوی اپل را فراهم کرده و منتظر سفارش این شرکت است.
۲۰ آذر ۱۴۰۲

گزارش جدیدی از کره ادعا کرده که سامسونگ دیسپلی تامین کننده اپل، تیم تجاری اپل خود را برای دستیابی به کارایی عملیاتی در توسعه پنل‌های تاشو سازماندهی مجدد کرده است.

به گفته The Elec، سامسونگ می‌خواهد قابلیت‌های خود را در انتظار اولین محصولات تاشو اپل با یکپارچه‌سازی تخصص‌هایی که در ساخت دستگاه‌های تاشو سامسونگ از سال ۲۰۱۹ به دست آورده، تقویت کند.

image

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود که سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی در حال حاضر روی پروژه‌هایی برای محصولات تاشوی اپل کار می‌کنند، که آنها  از جمله پنل‌هایی با ابعاد ۲۰٫۲۵ اینچی است. مشخص نیست که اندازه این پنل‌ها مربوط به یک محصول خاص است یا یک فرآیند تولید پنل محسوب می‌شود.

اپل چند سالی است که روی فناوری صفحه نمایش تاشو کار می‌کند و چندین پتنت هم در مورد این فناوری ثبت کرده است. شایعات در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) حاکی از آن بود که سامسونگ در حال ارایه نمونه‌های نمایشگر تاشو به اپل برای آیفون تاشوی آینده است، اما هیچ نشانه محکمی مبنی بر برنامه‌ریزی اپل برای استفاده از فناوری سامسونگ تاکنون وجود نداشته است.

در سال ۲۰۲۱ بلومبرگ ادعا کرد که اپل در مراحل ابتدایی کار روی یک آیفون با نمایشگر تاشو است، اما در آن زمان متعهد به عرضه یک دستگاه تاشو نبوده است. فرایند توسعه در این زمینه در سال ۲۰۲۱ فراتر از یک نمایشگر گسترش نیافته بود و اپل نمونه های اولیه آیفون تاشوی کامل را نداشت.

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل در ابتدا گفت که اپل آیفون تاشو را در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد کرد، اما در سال ۲۰۲۲ پیش بینی خود را اصلاح کرد و گفت که اپل بعید است تا سال ۲۰۲۵ یا بعد از آن از آیفون تاشو رونمایی کند. راس یانگ تحلیلگر صفحه نمایش نیز اظهار کرده که سال ۲۰۲۵ اولین سالی است که ممکن است شاهد یک آیفون تاشو باشیم.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید