خانهاخبار
چک ۴ دلاری اپل به قیمت ۴۶ هزار دلار به فروش رفت!

چک ۴ دلاری اپل به قیمت ۴۶ هزار دلار به فروش رفت!

مدتی است که بازار یادگاری‌های اپل داغ شده و هرکسی که مدرک یا محصولی از این شرکت را متعلق به سال‌ها قبل دارد، اقدام به فروش آن می‌کند.
۱۹ آذر ۱۴۰۲

چکی که توسط استیو جابز، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران سابق اپل امضا شده بود، در این هفته به قیمت ۴۶ هزار دلار فروخته شد. این چک ۴٫۰۱ دلاری توسط «شرکت رایانه‌ای اپل» صادر شده بود تا مبلغ ذکر شده را به «RadioShack» خرده فروش لوازم الکترونیکی پرداخت کند.

image

جابز چک را در ۲۳ جولای ۱۹۷۶ (۱ مرداد ۱۳۵۵) پر کرده، زمانی که او و استیو وزنیاک روی رایانه Apple-1 کار می‌کردند. این دو حدود ۲۰۰ دستگاه Apple-1 تولید کردند که ۵۰ عدد از آنها در جولای ۱۹۷۶ به فروشگاه The Byte فروخته شد و به قیمت ۶۶۶٫۶۶ دلار به فروش رسید.

حراج RR انتظار داشت که این چک به قیمت حداقل ۲۵۰۰۰ دلار فروخته شود، اما به قیمت بیشتری فروخته شد. یادگاری‌های اپل و استیو جابز در سال‌های اخیر با قیمت‌های بسیار بیشتر از چیزی که انتظار می‌رفته به فروش رسیده‌اند و شاید هم دلیل اصلی این موضوع باشند که افراد بیشتری حاضر به فروش آنها شده‌اند.

چک دیگری که توسط استیو جابز امضا شده بود، این هفته توسط Sothebys به حراج گذاشته شد که می‌توانست آن را به قیمت بیش از ۴۰۰۰۰ دلار به فروش برساند. این چک مربوط به تاریخ تاسیس اپل در ۱ آوریل ۱۹۷۶ (۱۲ فروردین ۱۳۵۵) است و در ۲۸ مارس ۱۹۷۶ (۸ فروردین ۱۳۵۵) نوشته شده بود. این چک یکی از تعداد انگشت شماری از چک‌هایی است که برای جابز و وزنیاک قبل از دریافت دسته چک سفارشی شرکت رایانه اپل خود صادر شده است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید