خانهاخبار
بروزرسانی One UI 6.1 احتمالا باعث بهبود عمر باتری گوشی می‌شود

بروزرسانی One UI 6.1 احتمالا باعث بهبود عمر باتری گوشی می‌شود

گزارش شده که بروزرسانی بعدی سامسونگ با قابلیتی جدید همراه می‌شود که از سلامت باتری محافظت می‌کند.
۱۸ آذر ۱۴۰۲

از عرضه بروزرسانی One UI 6.0 (مبتنی بر اندروید ۱۴) مدت زمان زیادی گذشته و گوشی‌های سازگار زیادی مانند سری گلکسی اس ۲۳، سری گلکسی اس ۲۲ و گلکسی A54 این بروزرسانی موردانتظار را دریافت کرده‌اند.

حالا با توجه به عرضه گسترده بروزسانی One UI 6.0، انتظار داریم سامسونگ کار توسعه نسخه بعدی آن یعنی One UI 6.1 را آغاز کرده باشد. در این راستا، افشاگری برجسته امروز یکی از ویژگی‌های بروزرسانی One UI 6.1 را فاش کرده که باعث حفظ سلامت باتری می‌شود.

image

افشاگر Tarun Vats با انتشار گزارشی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعا کرده که بروزرسانی One UI 6.1 قابلیت Protect Battery گوشی‌های سامسونگ را بهبود می‌بخشد. در این رابطه، این بروزرسانی ظاهرا امکانات بیشتری برای نحوه و چگونگی شارژ دستگاه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

طبق این گزارش، سامسونگ با بروزرسانی بعدی خود سه حالت شارژ دستگاه به نام‌های بیسیک (Basic)، Adapt و مکس (Max) را به گوشی‌های سازگار اضافه خواهد کرد. به علاوه، نام قابلیت Protect Battery نیز احتمالا تغییر پیدا خواهد کرد و در بروزرسانی One UI 6.1 با اسم Battery Protection همراه می‌شود.

زمانی که باتری دستگاه به طور کامل (۱۰۰ درصدی) شارژ می‌شود، حالت Basic شارژ را متوقف می‌کند و سپس پس از رسیدن حجم باتری به ۹۵ درصد شارژ را ادامه می‌دهد. از سوی دیگر، حالت Adapt نیز زمانی که کاربر در خواب است شارژ را در ۸۰ درصد قطع می‌کند و قبل از بیدار شدن کاربر فرآیند شارژ را تکمیل می‌کند. این قابلیت مشابه ویژگی شارژ تطبیق‌پذیر گوشی‌های پیکسل است.

در آخر نیز ویژگی Max وجود دارد که به دستگاه اجازه نمی‌دهد تا بیش از ۸۰ درصد شارژ شود. شایان ذکر است که شارژ بیش از ۸۰ درصد باتری‌های لیتیوم یونی و همچنین کاهش شارژ آن‌ها به زیر ۲۰ درصد، فرآیند خراب شدن باتری‌ها تسریع می‌کند. در نتیجه، حالت مکس می‌تواند کمک بزرگی به حفظ سلامت باتری داشته باشد.

علاوه بر قابلیت‌های کنترل نحوه شارژ، بروزرسانی One UI 6.1 با یک قابلیت مشابه والپیپرهای هوش مصنوعی گوگل عرضه خواهد شد که ویژگی‌های شخصی‌سازی بیشتری را در بخش تصاویر پس‌زمینه به ارمغان می‌آورد. امکان دارد این قابلیت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی اختصاصی سامسونگ باشد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید