خانهاخبار
ویژگی «View Once» در واتس‌اپ به فایل‌های صوتی نیز گسترش می‌یابد

ویژگی «View Once» در واتس‌اپ به فایل‌های صوتی نیز گسترش می‌یابد

در حالی که دو سالی می‌شد که واتس‌اپ قابلیت یک بار نمایش را برای عکس‌ها و ویدیوها عرضه کرده بود، از امروز این ویژگی را در فایل‌های صوتی نیز خواهیم دید که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.
۱۸ آذر ۱۴۰۲

واتس اپ در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) قابلیت View Once را برای عکس‌ها و ویدیوها منتشر کرد که به کاربران اجازه می‌داد عکس‌ها و ویدیوهای خود را به صورت از بین رونده ارسال کنند و بعد یک بار مشاهده توسط گیرنده، پاک می‌شد. اکنون این ویژگی به فایل‌های صوتی هم رخنه کرده است.

یک بار نمایش برای پیام‌های صوتی، که باید یک بار شنیده شوند، مانند عکس‌ها و ویدیوها عمل می‌کند. پیام صوتی که برای گیرنده ارسال می‌کنید، پس از باز شدن، نه می‌تواند دوباره توسط گیرنده شنیده شود و نه در گوشی او ذخیره می‌شود. از طرفی فرستنده نیز پس از ارسال نمی تواند به آن گوش دهد.

image

پیام صوتی View Once نیز پس از باز شدن پیام، برچسبی با عنوان «Opened» را نشان می‌دهد، مشروط بر اینکه گیرنده گزینه خوانده شدن پیام‌ها را روشن کرده باشد.

چگونه پیام‌های صوتی را به صورت «View Once» ارسال کنیم:

  1. در واتس اپ یک چت خصوصی یا گروه را باز کنید
  2. روی نماد میکروفن ضربه بزنید
  3. به بالا بکشید تا ضبط کردن صدا را قفل کنید
  4. زمانی که ضبط به اتمام رسید روی فایل ضبط شده ضربه بزنید و نگه دارید
  5. حالا روی آیکون «View Once» بزنید (زمانی که سبز شد یعنی در حالت یک بار گوش دادن هستید)
  6. اکنون می‌توانید با خیال راحت فایل صوتی مورد نظر را ارسال کنید

واتس اپ می‌گوید که برای سازگاری با عکس‌ها و ویدیوهای View Once، پیام‌های صوتی View Once نیز با نماد «یک بار» مشخص می‌شوند. این پیام‌ها نیز به مانند دیگر پیام‌ها به طور پیش فرض رمزگذاری شده‌اند.

این ویژگی در همین امروز برای همگان منتشر نمی‌شود، بلکه در طی روزهای آینده در سطح جهانی منتشر خواهند شد، بنابراین اگر مشاهده کردید که واتس اپ شما همچنان این قابلیت را ندارد و بروزرسانی برای آن منتشر نشده، کمی صبور باشید تا برای شما نیز منتشر شود.



جدیدترین‌ اخبار

نحوه کپی از یک فایل اکسل به فایل دیگر چگونه است ؟ + [4 راهکار جذاب ]

مایکروسافت اکسل یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده است که برای مدیریت و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید
motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید