خانهاخبار
لوازم جانبی اپل با پورت USB-C احتمالا بهار ۲۰۲۴ از راه می‌رسند

لوازم جانبی اپل با پورت USB-C احتمالا بهار ۲۰۲۴ از راه می‌رسند

افشاگر نسبتا معتبر اعلام کرده که اپل قصد دارد در بهار پیش رو، لوازم جانبی خود را متحول کند.
۱۸ آذر ۱۴۰۲

مجیک کیبورد، مجیک ماوس و مجیک ترک پد اپل احتمال دارد در بهار سال ۲۰۲۴ از پورت لایتنینگ به USB-C کوچ کنند. این شایعه که توسط کاربری در شبکه اجتماعی چینی ویبو با نام «Instant Digital» مطرح شده است، نشان می‌دهد که هر سه دستگاه جانبی مبتنی بر پورت لایتنینگ اپل که برای مک طراحی شده‌اند، می‌توانند در بهار ارتقا پیدا کنند. مشخص نیست که آیا این لوازم جانبی تغییری فراتر از انتقال به USB-C خواهند داشت یا خیر. این محصولات هنوز هم تا حد زیادی به مانند زمانی که آخرین بروزرسانی اصلی خود را در اکتبر ۲۰۱۵ (مهر ۱۳۹۶) دریافت کردند، بدون تغییر باقی مانده‌اند. اگرچه در طول این سالها برخی اصلاحات جزیی از جمله تغییر به کابلهای بافته شده و گزینه‌های رنگی جدید که البته فقط با آی‌مک ۲۴ اینچی جدید در دسترس است، صورت گرفت. اپل همچنین مجیک کیبورد با حسگر اثر انگشت را در سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد.

image

در حالی که شارژ مجیک ماوس حدود یک ماه یا بیشتر دوام می‌آورد، موقعیت پورت لایتنینگ در این لوازم جانبی سالهاست که محل بحث در جامعه اپل بوده است، زیرا از استفاده از آن در هنگام شارژ جلوگیری میکند و البته هنوز هم مشخص نیست که آیا پورت USB-C در نسخه جدید در مکان مناسبتری قرار می‌گیرد یا خیر.

از زمانی که اپل انتقال از لایتنینگ به USB-C را آغاز کرد، تغییر پورت در تجهیزات جانبی آن به طور گسترده‌ای پیش بینی شده است. با وجود شایعاتی که حاکی از آن بود که این انتقال با عرضه آی‌مک‌های جدید این شرکت در ماه اکتبر (مهر ماه) اتفاق می‌افتد، چنین تغییری رخ نداد و هر سه این لوازم جانبی همچنان از یک پورت لایتنینگ برای شارژ و اتصال استفاده می‌کنند.

تصمیم اپل برای بدون تغییر گذاشتن لوازم جانبی قابل توجه است زیرا این شرکت به تدریج به سمت USB-C رفته است. کل مجموعه آیفون ۱۵، تمام مدل‌های جدید آی‌پد، کنترل از راه دور سیری برای اپل تی وی، نسل دوم ایرپادز پرو و قلم اپل جدید همگی دارای یک درگاه USB-C هستند. به غیر از سه وسیله جانبی ذکر شده همراه آی‌مک، تنها آخرین نسل دستگاه‌های اپل که هنوز دارای پورت لایتنینگ هستند، عبارت است از ایرپادز، ایرپادز مکس و آیفون SE که اپل باید فکری به حال آنها نیز بکند.

image

بهار به طور رسمی از مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت) ادامه دارد و با توجه به اینکه آی‌مک فقط ۵ تا ۷ ماه خواهد بود که به روز شده است، بروزرسانی لوازم جانبی مختلف مک در این بازه زمانی غیرعادی خواهد بود، اما دور از ذهن نیست. شایعه شده است که اپل قصد دارد چندین محصول را برای بهار عرضه کند که از جمله آنها می‌توان آی‌پدها و مک‌های جدید و احتمالاً هدست ویژن پرو را نام برد.

Instant Digital از نظر افشای اطلاعات دقیق در مورد برنامههای اپل سابقه نسبی خوبی دارد. این منبع اولین بار گزارشی از رنگ جدید زرد آیفون ۱۴ در بهار، ویدیوی فضایی در آیفون ۱۵ پرو و ‌بروزرسانی جزیی اپل واچ سری ۹ منتشر کرد و همچنین تنها منبعی بود که ادعا کرد آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس دارای شیشه پشت مات هستند. با این حال، این حساب کاربری ادعاهایی هم در مورد چندین ویژگی iOS 17 و انتشار یک آی‌پد ایر جدید در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) داشت که به وقوع نپیوست.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید