خانهاخبار
اپل برای بهبود آمار فروش خود دو آیپد و یک مک بوک ایر جدید رونمایی خواهد کرد

اپل برای بهبود آمار فروش خود دو آیپد و یک مک بوک ایر جدید رونمایی خواهد کرد

فروش ضعیف تبلت‌ها و لپتاپ‌های اپل باعث شده که غول فناوری آمریکایی به فکر عرضه مدل‌های جدیدی از آن‌ها باشد.
۱۶ آذر ۱۴۰۲

علی‌رغم عملکرد درخشان آیفون‌ها و سرویس‌های نرم‌افزاری، دیگر محصولات اپل با مشکل کاهش فروش مواجه شده‌اند. در حال حاضر، میزان فروش آیپد‌ها، مک‌ها و پوشیدنی‌های اپل افت قابل توجهی داشته‌اند که سبب شده کوپرتینونشین‌ها تحت فشار قرار بگیرند. در این راستا، ظاهرا اپل قصد دارد برای بهبود اوضاع، مدل‌های جدیدی از سری آیپد و مک بوک را روانه بازار کند.

وبسایت بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود ادعا کرده که اپل در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) سال آینده میلادی محصولات جدیدی را معرفی خواهد کرد که شامل دو نسخه بهبودیافته از سری آیپد و مک بوک ایر سریع‌تر می‌شود. گزارش شده که اپل این تصمیم را به دلیل کاهش فروش این محصولات اتخاذ کرده است.

image

طبق شایعات قبلی، اپل یک نسخه جدید از آیپد ایر را معرفی خواهد کرد که در دو مدل با اندازه نمایشگر متفاوت عرضه خواهد شد. به علاوه، کاربران باید منتظر مدل جدید آیپد پرو با نمایشگر اولد باشند. مک بوک ایر جدید نیز به تراشه M3 مجهز خواهد شد که نسل جدید تراشه پرچمدار اپل محسوب می‌شود.

در طی چند وقت اخیر، اپل در فروش سری تبلت‌ها و لپتاپ‌های خود موفق نبوده و برای چندین ماه آمار عرضه این محصولات با کاهش قابل توجه مواجه شده‌اند. در این رابطه، خبرگزاری رویترز ادعا کرده که حتی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ نیز شرایط برای غول فناوری آمریکایی بدتر می‌شود و روند نزولی فروش آیپد‌ها و مک بوک‌ها ادامه‌دار خواهد شد.

در ماه اکتبر سال جاری میلادی، تحلیلگری شناخته‌شده به نام مینگ چی کو اعلام کرد که اپل در حال توسعه یک مک بوک جدید بوده که هم‌رده محصولات کروم‌بوک محسوب می‌شود. گفته شده این مک بوک جدید در خانواده محصولات مک بوک ایر و مک بوک پرو قرار نخواهد گرفت و شامل یک رده جداگانه خواهد بود. البته آقای کو ادعا کرده که اپل هنوز تصمیم قطعی برای توسعه کامل مک بوک جدید نگرفته است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید