خانهاخبار
دو رقیب، دوشادوش هم؛ گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۶ را در کنار هم تماشا کنید!

دو رقیب، دوشادوش هم؛ گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۶ را در کنار هم تماشا کنید!

وبسایت فون‌آرنا تصاویری از دو پرچمدار اپل و سامسونگ را به اشتراک گذاشته که ابعاد آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کند.
۱۶ آذر ۱۴۰۲

با نزدیک شدن پایان سال جاری میلادی، نگاه کاربران به سوی سال ۲۰۲۴ و نسل جدید گوشی‌های برندهای برجسته بازار مانند سامسونگ و اپل دوخته می‌شود. در رده گوشی‌های پرچمدار بازار، دو رقیب اصلی را می‌توان سری گلکسی اس و آیفون دانست که همه ساله توجه کاربران زیادی را به سوی خود جلب می‌کنند. سال آینده شاهد رونمایی از سری گلکسی اس ۲۴ و سری آيفون ۱۶ خواهیم بود که با فاصله چندماهه از یکدیگر معرفی می‌شوند.

image

با توجه به نزدیک بودن زمان رونمایی نسل جدید سری پرچمدار سامسونگ، مقایسه ابعاد و اندازه سری گلکسی اس ۲۴ با سری آیفون ۱۶ می‌تواند دید بهتری از آن‌ها در اختیار کاربران قرار دهد. در این راستا، وبسایت فون‌آرنا (PhoneArena) با همکاری یک هنرمند و براساس شایعات منتشر شده، رندرهایی از سری آیفون ۱۶ و سری گلکسی اس ۲۴ طراحی کرده که ابعاد آن‌ها را نشان می‌دهند.

وبسایت فون‌آرنا در این تصاویر گلکسی اس ۲۴ را در کنار آیفون ۱۶ پرو و گلکسی اس ۲۴ اولترا را در کنار آیفون ۱۶ پرو مکس قرار داده و ابعاد آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده است. 

همانطور که گزارش‌های غیر رسمی اذعان داشته‌اند، اندازه آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس تفاوت خاصی با نسل قبلی نخواهد داشت و دو پرچمدار جدید اپل با ابعاد مشابه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس عرضه می‌شوند. از سوی دیگر،‌ آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با تغییراتی در ابعاد همراه می‌شوند و احتمالا به بزرگ‌ترین آیفون‌های تاریخ بدل خواهد شد.

مدل گوشیطولعرضضخامتوزن
آیفون ۱۶ پرو۱۴۹٫۶ میلی‌متر۷۱٫۴۵ میلی‌متر۸٫۲۵ میلی‌متر۱۹۴ گرم
گلکسی اس ۲۴۱۴۶٫۳ میلی‌متر۷۰٫۹ میلی‌متر۷٫۶ میلی‌متر۱۶۸ گرم
آیفون ۱۶ پرو مکس۱۶۳ میلی‌متر۷۷٫۵۸ میلی‌متر۸٫۲۵ میلی‌متر۲۲۵ گرم
گلکسی اس ۲۴ اولترا۱۶۲٫۳ میلی‌متر۷۹ میلی‌متر۸٫۶ میلی‌متر۲۳۳ گرم

طبق آنچه در جدول بالا مشاهده می‌کنیم، آیفون ۱۶ پرو مقداری بزرگ‌تر و سنگین‌تر از گلکسی اس ۲۴ خواهد بود. از آن سو، گلکسی اس ۲۴ ظاهرا با ابعاد مشابه نسل قبلی خود یعنی گلکسی اس ۲۳ همراه خواهد شد. گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز شاهد تغییر چندانی نخواهد بود و تنها در حدود ۱ میلی‌متر عریض‌تر و کوتاه‌تر از گلکسی اس ۲۳ اولترا خواهد بود. علی‌رغم ابعاد نسبتا مشابه، گوشی پرمیوم سامسونگ در حدود ۸ گرم سنگین‌تر از آیفون ۱۶ پرو مکس است.

در مقایسه با سری آيفون ۱۵ پرو، مدل‌های پرو سری آیفون ۱۶ از ابعاد بزرگ‌تری بهره خواهند برد که به احتمال زیاد به نمایشگر بزرگ‌تر آن‌ها مربوط می‌شود. در این راستا، گزارش شده که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به ترتیب به نمایشگرهای ۶٫۲۷ اینچی و ۶٫۸۶ اینچی مجهز خواهند شد.



جدیدترین‌ اخبار

vivo-V40-SE-4g-gsm-ir
میان‌رده جدید ویوو به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و شارژ ۸۰ واتی مجهز است

ویوو به تازگی از نسخه 4G ویوو V40 SE رونمایی کرده که علی‌رغم برچسب قیمتی اقتصادی، مشخصات فنی قابل‌توجهی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید
nothing-phone-gsm-ir
مدل پلاس ناتینگ فون 2a به تراشه دیمنسیتی ۷۳۵۰ پرو مجهز است

ناتینگ به تازگی تراشه به‌کاررفته در گوشی ناتینگ فون 2a پلاس را تایید کرده که دیمنسیتی ۷۳۵۰ پرو نام دارد.  

بیشتر بخوانید
Xiaomi-13t-pro-gsm-ir
شیائومی 14T پرو با تراشه قدرتمند مدیاتک در گیک‌بنچ لیست شد

گوشی‌های جدید شیائومی احتمالاً در طی هفته‌های آینده معرفی خواهند شد. 

بیشتر بخوانید