خانهاخبار
بتای جدید ویندوز ۱۱ با تنظیمات ویجت بروز شده ارائه شد

بتای جدید ویندوز ۱۱ با تنظیمات ویجت بروز شده ارائه شد

کاربران ویندوز ۱۱ مایکروسافت با آپدیت جدید این سیستم عامل به امکانات جدید و متنوعی دسترسی پیدا خواهند کرد.
۱۵ آذر ۱۴۰۲

نسخه Insider Preview جدید ویندوز ۱۱ با شماره ساخت 22635.2841 (KB5032286) به کانال آزمایشی مایکروسافت اضافه شد. این نسخه شامل قابلیت‌ها و تغییرات جدیدی است که برخی از آن‌ها را در این طملب با هم مرور خواهیم کرد.

قابلیت Steps Recorder از این نسخه حذف شده است. مایکروسافت از توسعه‌دهندگان درخواست کرده است تا روی آپشن‌های دیگر مانند Snipping Tool، Xbox Game Bar یا Microsoft Clipchamp تمرکز کنند.

زمانی که ویژگی Nearby Sharing را فعال کنید، وای فای و و بولتوث نیز به صورت خودکار فعال شده و در صورت غیر فعال کردن، این دو گزینه نیز غیر فعال می‌شوند. به این ترتیب ویژگی یاد شده به بهترین شکل به کار خود ادامه خواهد داد.

مایکروسافت تغییراتی را ایجاد کرده است که سیستم Task Manager در صورت بزرگ‌تر شدن پنجره، عملکرد بهتری را از خود نشان دهد. همچنین تا پیش از این، زمانی که حالت Always on Top را انتخاب می‌کردید، پنجره Task Manager کرش می‌کرد و از دسترس خارج می‌شد. اما این مشکل در آپدیت جدید رفع شده است.

image

در کنار موارد یاد شده، مایکروسافت تجربه استفاده از تنظیمات ویجت‌ها را بهبود بخشیده است و امکان شخصی‌سازی ویجت‌ها را در اختیار کاربران گذاشته است. یکی از این تغییرات، امکان نمایش ویجت‌ها تنها در بورد ویجت‌ها است و تغییر دیگر نیز به امکان شخصی‌سازی محتوای فید ویجت‌ها برمی‌گردد.

افرادی که این نسخه آزمایشی را روی دستگاه خود نصب کنند، با تغییرات کلیدی زیر نیز روبرو خواهند شد:

  • جدید: امکان استفاده از Copilot با فشردن همزمان دکمه‌های Alt + Tab. زمانی که این دکمه‌ها را به صورت همزمان فشار دهید، پیش نمایشی از Copilot در کنار نرم‌افزارهای دیگر نشان داده خواهد شد. به این ترتیب با فشردن دکمه تب می‌توانید بین آ»‌ها سوییچ کنید.
  • جدید: امکان استفاده از Copilot روی نمایشگرهای مختلف. روی هر نمایشگری که نیاز دارید،‌ روی آيکون Copilot از نوار وظیفه کلیک کنید.
  • جدید: تنظیم شدن Windows Spotlight به عنوان بکگراند پیش‌فرض در هفته‌های آتی.


جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید