خانهاخبار
تراشه به کار رفته در پوکو X6 تایید شد

تراشه به کار رفته در پوکو X6 تایید شد

نسخه استاندارد سری پوکو X6 به تازگی در گیک‌بنچ لیست شده و بخشی از مشخصات فنی آن فاش شده است.
۱۲ آذر ۱۴۰۲

انتظار می‌رود شیائومی به زودی از سری پوکو X6 رونمایی کند که احتمالا شامل دو مدل به نام‌های پوکو X6 و پوکو X6 می‌شود. در چند وقت اخیر، گوشی‌های میان‌رده شیائومی در گواهی‌های مختلفی ثبت شده‌اند که خبر از عرضه آن‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌دهند. حالا امروز نیز نسخه استاندارد سری یعنی پوکو X6 در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفت و بخشی از مشخصات فنی آن فاش شد.

image

طبق اطلاعات ثبت شده در گیک‌بنچ، پوکو X6 در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای ۱۰۱۳ و ۲۸۶۵ را کسب کرده است. به علاوه، این بنچمارک تایید می‌کند که گوشی جدید پوکو به تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس حداکثری ۲٫۴ گیگاهرتزی مجهز خواهد شد. در این راستا، ظاهرا پوکو X6 از تراشه اسنپدراگون 7s نسل دو بهره می‌برد که با پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۱۰ همراه شده است. پوکو X6 همچنین با اندروید ۱۳ و حافظه رم ۱۲ گیگابایتی در گیک‌بنج لیست شده است.

شایان ذکر است پوکو X6 از اسم رمز Garnet‌ بهره می‌برد که مشابه اسم رمز گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو است. در این راستا، می‌توان ادعا کرد که گوشی پوکو در واقع نسخه ری‌برندشده ردمی نوت ۱۳ پرو (نسخه بازار چین) خواهد بود.

image

ردمی نوت ۱۳ پرو

در صورت صحت این موضوع، پوکو X6‌ احتمالا به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی اولد با رزولوشن تصویر 1.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهد شد. سیستم دوربین دستگاه نیز شامل سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی خواهد بود. البته شایعات اذعان داشته‌اند که پوکو X6 به جای دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. منبع تغذیه گوشی پوکو نیز باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۶۷ واتی خواهد بود.

در حال حاضر، هنوز زمان رونمایی و مشخصات فنی سری پوکو X6 اعلام نشده ولی انتظار داریم شیائومی این اطلاعات را به زودی در دسترس کاربران قرار دهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید