خانهاخبار
آنپکد زودهنگام؛ لیست کامل مشخصات فنی سری گلکسی اس ۲۴ فاش شد‍!

آنپکد زودهنگام؛ لیست کامل مشخصات فنی سری گلکسی اس ۲۴ فاش شد‍!

گزارشی مفصل به تازگی مشخصات فنی هر سه مدل سری گلکسی اس ۲۴ را در دسترس قرار داده است.
۱۱ آذر ۱۴۰۲

در ماه ژانویه سال آینده میلادی، به احتمال زیاد شاهد رونمایی از نسل جدید سری پرچمدار سامسونگ موسوم به سری گلکسی اس ۲۴ خواهیم بود که شامل سه مدل گلکسی اس ۲۴، گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا می‌شود. در این راستا،‌ شایعه‌ای ادعا کرده که این گوشی‌ها در تاریخ ۱۷ ژانویه مصادف با ۲۷ دی معرفی خواهند شد.

حالا اما به نظر می‌رسد دیگر لازم نیست تا سال آینده میلادی و برگزاری رویداد آنپکد صبر کنیم چرا که به تازگی لیست کامل مشخصات فنی سری گلکسی اس ۲۴ فاش شده است. وبسایت Windows Report امروز ضمن انتشار رندرهای پرچمدارهای سامسونگ، اطلاعات کامل مشخصات فنی آن‌ها را نیز به اشتراک گذاشته است.

image

گلکسی اس ۲۴ اولترا

طبق این گزارش، گلکسی اس ۲۴ اولترا در چهار رنگ مشکی تیتانیومی، خاکستری تیتانیومی، بنفش تیتانیومی و زرد تیتانیومی روانه بازار می‌شود. همانطور که از نام رنگ‌بندی این گوشی پیداست، تیتانیوم یکی از ویژگی‌های برجسته طراحی گلکسی اس ۲۴ اولترا به شمار می‌رود. گزارش شده که فریم میانی پرچمدار پرمیوم سامسونگ از فریم تیتانیومی ساخته خواهد شد که قبلا نمونه آن را در گوشی آيفون ۱۵ پرو دیده‌ایم.

دیگر نکته مهم طراحی گلکسی اس ۲۴ اولترا نمایشگر تخت آن خواهد بود که تغییر چشمگیری در مقایسه با نمایشگر نسل قبلی به شمار می‌رود. رندرهای وبسایت Windows Report نیز این موضوع را تایید می‌کنند. جدا از نمایشگر تخت و فریم تیتانیومی، گلکسی اس ۲۴ اولترا تفاوت خاصی با گلکسی اس ۲۳ اولترا نخواهد داشت.

image

از نظر مشخصات فنی، پرچمدار پرمیوم سامسونگ به نمایشگر ۶٫۸ اینچی با رزولوشن تصویر QHD پلاس و نرخ نوسازی متغیر تا ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد بود. قلب تپنده این گوشی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه خواهد بود که با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و سه مدل حافظه داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. انرژی موردنیاز این سخت‌افزار نیز توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ فوق سریع (احتمالا ۴۵ واتی) تامین می‌شود.

سیستم دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا شامل سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری خواهد شد. وظیفه ثبت تصاویر سلفی نیز برعهده دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. پرچمدار سامسونگ همچنین از بلوتوث نسخه ۵٫۳، وای‌فای ۷ و فناوری باند فوق عریض (UWB) پشتیبانی خواهد کرد.

گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس

نسخه‌های استاندارد و پلاس سری گلکسی اس ۲۴ به احتمال زیاد فاقد فریم تیتانیومی خواهند بود ولی در رنگ‌های مشابه خاکستری، مشکی، زرد و بنفش عرضه می‌شوند.

گلکسی اس ۲۴ از نمایشگر ۶٫۲ اینچی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی متغیر تا ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد. گزارش Windows Report ادعا کرده که این گوشی به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز است ولی لیست FCC اخیرا تایید کرده که این گوشی در نسخه اسنپدراگون ۸ نسل سه نیز عرضه خواهد شد. گلکسی اس ۲۴ در یک نسخه حافظه رم ۸ گیگابایتی و سه مدل حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد.

منبع تغذیه دستگاه باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که از شارژ فوق سریع پشتیبانی می‌کند. برای تصویربرداری، گلکسی اس ۲۴ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری استفاده خواهد کرد. پنل جلویی دستگاه نیز میزبان دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. گلکسی اس ۲۴ همچنین از وای‌فای 6E و بلوتوث نسخه ۵٫۳ برخوردار خواهد بود.

image

گلکسی اس ۲۴ پلاس از نمایشگر ۶٫۷ اینچی بهره می‌برد که از رزولوشن تصویر QHD پلاس و نرخ نوسازی متغیر تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. قلب تپنده دستگاه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه است که با یک نسخه حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و دو مدل حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی همراه می‌شود. انرژی این گوشی توسط باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. سیستم دوربین گلکسی اس ۲۴ پلاس مشابه نسخه استاندارد سری است. پرچمدار سامسونگ از وای‌فای ۷ و بلوتوث نسخه ۵٫۳ پشتیبانی خواهد کرد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی

وبسایت Windows Report ضمن تایید گزارش‌های قبلی ادعا می‌کند که گلکسی اس ۲۴ با قابلیت‌های هوش مصنوعی همراه خواهد شد. یکی از این قابلیت‌ها مربوط به ترجمه همزمان پیام‌ها در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان می‌شود که احتمالا از زبان‌های مختلفی پشتیبانی خواهد کرد. قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد نیز در سری پرچمدار سامسونگ وجود خواهند داشت که به مانند ابزارهای Magic Editor و Magic Eraser گوگل، امکان ادیت و بهبود کیفیت تصاویر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

طبق این گزارش، قابلیت‌های مرتبط با جست‌جو نیز بهبود قابل توجهی پیدا خواهند کرد. در این رابطه، شایعه شده که قابلیت هوش مصنوعی سری گلکسی اس ۲۴ می‌تواند یک آیتم را در تصویر مشخص کند و اطلاعات پیرامون آن را در دسترس قرار دهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید