خانهاخبار
هر چهار مدل سری آيفون ۱۶ احتمالا به دکمه اکشن مجهز خواهند شد

هر چهار مدل سری آيفون ۱۶ احتمالا به دکمه اکشن مجهز خواهند شد

سال آینده میلادی، اپل کلید اکشن را از انحصار مدل‌های پرو خارج خواهد کرد و آن را در نسخه استاندارد نیز به کار خواهد برد.
۱۰ آذر ۱۴۰۲

وبسایت MacRumors به تازگی گزارشی را به اشتراک گذاشته مبنی بر این که اپل سال آینده میلادی هر چهار مدل سری آيفون ۱۶ را به کلید اکشن مجهز خواهد کرد. این کلید سخت‌افزاری جدید که جایگزین دکمه بی‌صدا کردن شده امسال تنها در اختیار مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ یعنی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو بوده است.

image

حالا با این گزارش جدید، انتظار داریم دکمه اکشن را سال آینده در گوشی‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس نیز مشاهده کنیم. به علاوه، شایعه شده که دکمه اکشن سری آیفون ۱۶ با ساختار خازنی (حساس به لمس) همراه می‌شود و دیگر خبری از کلید مکانیکی نخواهد بود. این دکمه همچنین به سنسور بازخورد فشار مجهز خواهد شد که از قابلیت مشابه تاچ ‌آیدی سری آيفون و یا ترک‌پد سری مک بوک بهره می‌برد.

شایان ذکر است که در کنار کلید اکشن جدید، سری آیفون ۱۶ از یک دکمه خازنی تازه به نام Capture نیز برخوردار خواهد شد که احتمالا در سمت راست بدنه و در زیر کلید پاور قرار خواهد گرفت. اپل ظاهرا در حال آزمایش اندازه‌های مختلفی از دکمه اکشن بوده است که بعضی از آن‌ها حتی از دکمه اکشن موجود در سری آیفون ۱۵ پرو نیز بزرگ‌تر هستند.

در نهایت باید اشاره کرد که طبق ادعای وبسایت MacRumors، نسل جدید آیفون SE که در سال ۲۰۲۵ معرفی می‌شود نیز با دکمه اکشن روانه بازار خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید