خانهاخبار
اپل اعلام شکست کرد؛ کوپرتینویی‌ها پروژه توسعه مودم اختصاصی آيفون را متوقف کرده‌اند

اپل اعلام شکست کرد؛ کوپرتینویی‌ها پروژه توسعه مودم اختصاصی آيفون را متوقف کرده‌اند

با توقف فرآیند ساخت مودم اختصاصی، اپل به احتمال زیاد به همکاری بلندمدت خود با کوالکام ادامه خواهد داد.
۹ آذر ۱۴۰۲

اپل مسیر طولانی و البته سختی در توسعه مودم 5G اختصاصی خود داشته و حالا به نظر می‌رسد تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های هنگفت غول فناوری آمریکایی به نتیجه دلخواه منجر نشده است. در این رابطه، به تازگی پستی در پلتفرم کره‌ای Naver به اشتراک گذاشته شده که ادعا می‌کند پروژه توسعه مودم اختصاصی اپل شکست خورده است.

طبق این گزارش، منابع حاضر در زنجیره تامین اعلام کرده‌اند که اپل در حال تجدیدنظر در سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش توسعه مودم است چرا که ظاهرا غول فناوری آمریکایی قصد توقف پروژه توسعه مودم 5G اختصاصی را دارد.

image

افشاگری شناخته‌شده به نام Tech-Reve که سابقه خوبی در افشای اطلاعات مربوط به محصولات اپل دارد نیز تایید کرده که برخی از منابع ژاپنی زنجیره تامین ادعای مشابهی را مطرح کرده‌اند. در این راستا، به نظر می‌رسد دیگر پروژه توسعه مودم اختصاصی در اولویت‌های این شرکت قرار ندارد و باید این پروژه را به شکست‌های اپل اضافه کنیم.

در ماه سپتامبر، اپل قرارداد تامین مودم‌های 5G را با شرکت کوالکام را تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرد. تا به امروز، تمام دستگاه‌های اپل با مودم کوالکام روانه بازار شده‌اند. انتظار می‌رفت که برند آمریکایی تا سال ۲۰۲۶ کار توسعه مودم اختصاصی خود را به اتمام برساند ولی حالا با توجه به انتشار این گزارش، ظاهرا دیگر نباید منتظر عرضه مودم اپل باشیم.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید