خانهاخبار
ردمی K70E معرفی شد: نسخه مقرون به صرفه سری ردمی K70 با تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰

ردمی K70E معرفی شد: نسخه مقرون به صرفه سری ردمی K70 با تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰

مدل سوم سری ردمی K70 از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد.
۹ آذر ۱۴۰۲

شیائومی امروز و در طی یک رویداد از نسل جدید گوشی‌های بالارده برند ردمی به نام ردمی K70 و ردمی K70 پرو رونمایی کرد. سری ردمی K70 اما شامل یک عضو سوم به نام ردمی K70E نیز است که محصولی مقرون به صرفه محسوب می‌شود که با قیمتی رقابتی و مشخصات فنی کارآمد روانه بازار خواهد شد.

image

ردمی K70E به تراشه ۴ نانومتری دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا مجهز است که از هسته‌های کورتکس A715 و A510 بهره می‌برد. این تراشه همچنین از حافظه رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند. در این راستا، گوشی مقرون به صرفه ردمی در دو کانفیگ رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی و سه نسخه حافظه داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی به فروش خواهد رسید. برای خنک نگه داشتن دستگاه، ردمی از یک سیستم خنک‌کننده محفظه بخار در گوشی خود استفاده کرده که از جنس فولاد ضدزنگ است.

image

ردمی K70E از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن تصویر ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد که قادر است به روشنایی ۱۸۰۰ نیتی دست پیدا کند. این پنل ۱۲ بیتی از نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتزی، فناوری دالبی‌ ویژن و محتوای HDR10 پلاس پشتیبانی می‌کند. فناوری تنظیم نور ۱۹۲۰ هرتزی PWM نیز در این گوشی به کار رفته که از چشم کاربر محافظت می‌کند.

image

در مقایسه با برادرهای بزرگ‌تر خود، حجم باتری ردمی K70E تا ۱۰ درصد بیشتر شده و به ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسیده است. البته توان شارژ دستگاه به ۹۰ وات کاهش پیدا کرده است. با این توان شارژ، ردمی K70E تنها در عرض ۳۴ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.به مانند دیگر نسخه‌های سری، تراشه P2 وظیفه شارژ ایمن و سریع دستگاه را برعهده دارد در حالی که تراشه G1 عمر باتری را مدیریت می‌کند.

برای پایین نگه‌داشتن قیمت، ردمی مجبور شده که از دوربین‌های ضعیف‌تری در گوشی مقرون به صرفه خود استفاده کند. در این راستا، سیستم دوربین ردمی K70E شامل یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه 1/2 اینچی و لرزشگیر اپتیکال، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای و سنسور ماکرو می‌شود. دوربین اصلی این گوشی قادر است در رزولوشن 4K سی فریم بر ثانیه و رزولوشن فول اچ‌دی شصت فریم بر ثانیه به فیلمبرداری بپردازد. برای تصاویر سلفی نیز کاربران یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی (فیلمبرداری فول اچ‌دی ۶۰ فریم بر ثانیه) را در اختیار خواهند داشت.

در نهایت باید اشاره کرد که ردمی K70E در سه رنگ سبز، مشکی و سفید روانه بازار خواهد شد. این گوشی برای کانفیگ پایه رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۲۰۰۰ یوآن (۲۸۲ دلار) عرضه خواهد شد. در صورت انتخاب حافظه ۵۱۲ گیگابایتی، قیمت دستگاه به ۲۲۰۰ یوآن (۳۱۰ دلار) افزایش پیدا می‌کند. کانفیگ بالارده رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۱ ترابایتی نیز قیمت ۲۶۰۰ یوآن (۳۶۷ دلار) را به همراه خواهد داشت. شایعه شده پوکو X6 پرو به عنوان نسخه ری‌برند ردمی K70E برای بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید