خانهاخبار
ردمی K70 و ردمی K70 پرو رسما معرفی شدند: تراشه‌های کوالکام و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی

ردمی K70 و ردمی K70 پرو رسما معرفی شدند: تراشه‌های کوالکام و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی

شیائومی امروز از گوشی‌های بالارده برند ردمی رونمایی کرد که با سخت‌افزار قدرتمند و سیستم دوربین کارآمد همراه شده‌اند.
۹ آذر ۱۴۰۲

برند زیر مجموعه شیائومی، ردمی امروز رویداد بزرگی را برگزار کرده که در طی آن شاهد رونمایی از محصولات مختلفی بوده‌ایم. ستاره‌‌های این رویداد گوشی‌های جدید و بالارده این برند موسوم به ردمی K70 و ردمی K70 پرو هستند که از مشخصات فنی قابل توجهی مانند دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، شارژ سریع و سخت‌افزار پرچمدار بهره می‌برند.

image

ردمی K70

نسخه استاندارد سری ردمی K70 به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی اولد با رزولوشن تصویر 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است. این پنل ۱۲ بیتی قادر است به روشنایی ۴۰۰۰ نیتی دست پیدا کند و همچنین۶۸٫۷ میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد. طبق ادعای ردمی، نمایشگر ردمی K70 در مقایسه با دیگر گوشی‌های بازار از بالاترین نرخ روشنایی پشتیبانی می‌کند. شیائومی همچنین از یک الگوریتم هوش مصنوعی در این گوشی استفاده کرده که برخی از بازی‌ها و برنامه‌های خاص را آپ‌اسکیل می‌کند.

image

 

قلب تپنده ردمی K70 تراشه پرچمدار سال ۲۰۲۲ کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل دو است که با دو مدل حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی LPDDR5x و سه نسخه حافظه داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی UFS 4.0 به پردازش اطلاعات می‌پردازد.

پنل پشتی ردمی K70 میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است که حالا از یک سنسور جدید 1/1.55 اینچی با گشودگی دیافراگم f/1.6 و لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. دو دوربین دیگر این گوشی نیز شامل لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود. ردمی متاسفانه هیچ اشاره‌ای به مشخصات فنی دوربین سلفی گوشی جدید خود نکرده و احتمال دارد از همان سنسور 1/3.06 اینچی نسل قبلی در این گوشی استفاده کرده است.

image

انرژی موردنیاز ردمی K70 توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. طبق تایید برند ردمی، شارژ کامل این گوشی تنها در عرض ۱۸ دقیقه انجام می‌شود. ردمی K70 همچنین از تراشه اختصاصی شارژ P2 و تراشه مدیریت باتری G1 بهره می‌برد که سبب بهبود عمر باتری و عملکرد آن می‌شوند. سیستم خنک‌کننده محفظه بخار گوشی نیز حالا ۱۰ درصد بزرگ‌تر از نسل قبلی شده است.

image

پرچمدار ردمی با اندروید ۱۴ برپایه HyperOS روانه بازار خواهد شد. از دیگر مشخصات فنی ردمی K70 می‌توان قابلیت NFC، بلوتوث نسخه ۵٫۳ و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را نام برد. ردمی K70 همچنین در چهار رنگ سفید، مشکی، آبی و بنفش به فروش خواهد رسید.

برای کانفیگ پایه رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، ردمی K70 با قیمت ۲۴۹۹ یوآن (۳۵۰ دلار)‌ عرضه می‌شود. کانفیگ بالارده رم ۱۶ گیگابایتی/ حافظه ۱ ترابایتی نیز برچسب قیمتی ۳۳۹۹ یوآن (۴۸۰ دلار) را به همراه خواهد داشت.

image

ردمی K70 پرو

مدل پرو سری ردمی K70 از نمایشگر مشابه نسخه استاندارد (پنل ۶٫۶۷ اینچی اولد با رزولوشن تصویر 2K) بهره خواهد برد که به طور مشترک با برند TCL ساخته شده است. در این گوشی، تسک‌های پردازشی توسط جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل سه انجام می‌شود.

image

ردمی K70 پرو به همان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مدل استاندارد مجهز است ولی با بهبودهایی مانند سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی همراه شده است. دوربین سلفی نیز در خود سنسور ۱۶ مگاپیکسلی را جای داده است. منبع تغذیه این گوشی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

در نهایت باید اشاره کرد که ردمی K70 پرو در سه رنگ مشکی، سفید و آبی عرضه می‌شود. برچسب قیمتی گوشی پرچمدار ردمی به قرار زیر است:

  • رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: قیمت ۳۲۹۹ یوآن (۴۶۵ دلار)
  • رم ۱۶ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: قیمت ۳۵۹۹ یوآن (۵۰۵ دلار)
  • رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی: قیمت ۳۸۹۹ یوآن (۵۵۰ دلار)
  • رم ۲۴ گیگابایتی / حافظه ۱ ترابایتی: قیمت ۴۳۹۹ یوآن (۶۲۰ دلار)


جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید