خانهاخبار
کوالکام و مدیاتک برای فناوری ۳ نانومتری به سراغ TSMC خواهند رفت

کوالکام و مدیاتک برای فناوری ۳ نانومتری به سراغ TSMC خواهند رفت

غول‌های تراشه‌سازی اندرویدی برای تراشه‌های نسل بعدی خود ظاهرا با TSMC همکاری خواهند کرد.
۴ آذر ۱۴۰۲

برندهای برجسته تراشه‌سازی دنیا مانند انویدیا، کوالکام و مدیاتک ظاهرا درنظر دارند که برای توسعه و ساخت تراشه‌های بالارده نسل بعدی خود، با شرکت TSMC همکاری کنند. همانطور که می‌دانیم، این تراشه برپایه فرآیند ۳ نانومتری پیشرفته TSMC ساخته خواهند شد.

در گذشته، گزارشی ادعا کرده بود که تراشه‌های ۳ نانومتری کوالکام توسط دو شرکت سامسونگ و TSMC توسعه داده می‌شوند. در این راستا، انتظار می‌رفت که کوالکام از فرآیند ۳ نانومتری این دو شرکت برای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار بهره ببرد. حالا اما وبسایت خبری China Times به تازگی خبر داده که غول‌های تراشه‌سازی اندرویدی بازار شامل مدیاتک و کوالکام برای سخت‌افزار‌های نسل بعدی خود تنها از نسل دوم فرآیند ۳ نانومتری TSMC استفاده خواهند کرد.

image

در صورت صحت این گزارش، تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل چهار و دایمنسیتی ۹۴۰۰ برپایه این فرآیند پیشرفته عرضه می‌شوند. اپل نیز دیگر مشتری بزرگ TSMC محسوب می‌شود که از خط فرآیند ۳ نانومتری این شرکت برای تراشه‌های نسل بعدی سری M و سری A (آیفون‌ها) بهره خواهد برد.

در حال حاضر، تراشه A17‌ بایونیک تنها سخت‌افزار بازار گوشی محسوب می‌شود که برپایه فرآیند نسل اول ۳ نانومتری TSMC ساخته شده است. این تراشه قدرتمند در سری آيفون ۱۵ پرو به کار رفته است. وبسایت China Times در ادامه گزارش خود ادعا کرده که سامسونگ فاندری هنوز موفق به جلب نظر مشتری مهمی نشده است.

به طور معمول، برندهای کوالکام، مدیاتک و اپل و انویدیا برای ساخت برخی از تراشه‌های خود به سامسونگ فاندری سفارش می‌دهند. البته این تراشه‌ها همیشه در رده پرچمدار قرار نمی‌گیرند. با توجه به این که سامسونگ نیز آماده بهره‌برداری از فرآیند ۳ نانومتری خود است، انتظار داشتیم که برخی از برندها نیز با غول فناوری کره همکاری کنند. این گزارش اما نشان می‌دهد که ظاهرا سامسونگ باید برای مدت زمان بیشتری صبر کند تا یک مشتری بزرگ برای فناوری ۳ نانومتری آن پیدا شود. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید