خانهاخبار
رد مجیک ۹ پرو و مجیک ۹ پرو پلاس با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه معرفی شدند

رد مجیک ۹ پرو و مجیک ۹ پرو پلاس با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه معرفی شدند

نوبیا روز گذشته از نسل جدید گوشی‌های مخصوص بازی خود رونمایی کرد که از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و حافظه رم ۲۴ گیگابایتی بهره می‌برند.
۳ آذر ۱۴۰۲

روز گذشته، گوشی‌های گیمینگ جدید برند نوبیا موسوم به رد مجیک ۹ پرو و رد مجیک ۹ پرو پلاس رسما معرفی شدند. این گوشی‌ها به قدرتمندترین مشخصات فنی که تا به امروز در یک گوشی مخصوص بازی به کار رفته، مجهز شده‌اند. هر دو مدل سری رد مجیک ۹ پرو از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه، طراحی بهبودیافته، تریگرهای لمسی و نورپردازی RGB بخش فن برخوردار هستند.

به طور کلی، رد مجیک ۹ پرو و رد مجیک ۹ پرو پلاس از مشخصات فنی مشابهی بهره می‌برند و تفاوت‌های بین آن‌ها به بخش‌های حافظه رم، توان شارژ و حجم باتری مربوط می‌شود.

image

سری رد مجیک ۹ پرو به نمایشگر ۶٫۸ اینچی تخت امولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس (۲۴۸۰ در ۱۱۱۶) و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده که توسط شرکت ‌BOE ساخته شده است. این نمایشگر از حاشیه‌های بسیار نازک و دوربین سلفی زیر نمایشگر ۱۶ مگاپیکسلی برخوردار است. به علاوه، پنل‌های هر دو مدل سری رد مجیک ۹ پرو قادرند به روشنایی ۱۶۰۰ نیتی دست پیدا کنند و همچنین برای محافظت از چشم کاربر، از فناوری تنظیم نور ۲۱۶۰ هرتزی PWM پشتیبانی می‌کنند. نمایشگر این گوشی‌ها میزبان سنسور اثرانگشت است که به عنوان پایشگر ضربان قلب نیز کارایی دارد.

image

رد مجیک ۹ پرو در دو نسخه حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی LPDDR5x و دو مدل حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگاباتی UFS 4.0 روانه بازار می‌شوند. از سوی دیگر، مدل پرو پلاس در کانفیگ‌های رم ۱۶ و ۲۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی قابل سفارش خواهد بود. هر دو این گوشی‌ها از سیستم خنک‌کننده به‌روزشده ICE 13 بهره می‌برند که حالا اندازه آن بزرگ‌تر شده است.

نوبیا ادعا می‌کند که سیستم خنک‌کننده سری رد مجیک ۹ پرو می‌تواند دمای دستگاه را تا ۱۸ درجه کاهش دهد. این سیستم خنک‌کننده از یک لایه گرافن در زیر نمایشگر و یک مجرای هوا بزرگ‌تر برای گردش بهتر هوا نیز برخوردار شده است. فن داخل دستگاه تا ۲۲ هزار بار دقیقه می‌چرخد و نسبت به نسل قبلی، تا ۳۰ درصد حرارت را بهتر خارج می‌کند.

سری رد مجیک ۹ پرو از فریم آلومینیومی به کار رفته در صنایع هوایی و پنل پشتی تخت بهره می‌برد که برآمدگی دوربین از آن حذف شده است. سیستم دوربین گوشی‌های نوبیا شامل یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN5 با لرزشگیر اپتیکال و لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی می‌شود. سری رد مجیک ۹ پرو با اندروید ۱۴ مبتنی بر Red Magic OS 9.0 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

image

انرژی موردنیاز رد مجیک ۹ پرو توسط باتری حجیم ۶۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ سریع ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند. از آن سو، مدل پرو پلاس به باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که با توان شارژ بالاتر ۱۶۵ واتی همراه می‌شود. هر دوی این گوشی‌ها از وای‌فای ۷، بلوتوث نسخه ۵٫۳ و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برند.

در نهایت باید اشاره کرد که سری رد مجیک ۹ پرو در رنگ‌های مشکی، سفید (طراحی شفاف) و مشکی (طراحی شفاف) عرضه می‌شوند. در این راستا، رد مجیک ۹ پرو در کانفیگ پایه رم ۸ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و با برچسب قیمتی ۴۳۹۹ یوآن (۶۲۰ دلار) به فروش خواهد رسید. گران‌ترین مدل این گوشی ۵۳۹۹ یوآن (۷۶۱ دلار) قیمت دارد و از کانفیگ رم ۱۲ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی برای نسخه‌های شفاف بهره می‌برد.

image

رد مجیک ۹ پرو پلاس برای کانفیگ پایه رم ۱۶ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۵۴۹۹ یوآن (۷۷۵ دلار) همراه می‌شود در حالی که کانفیگ بالارده رم ۲۴ / حافظه ۱ ترابایتی این دستگاه از برچسب قیمتی ۶۹۹۹ یوآن (۹۸۷ دلار)‌ بهره می‌برد. نوبیا تایید کرده که سری رد مجیک ۹ پرو در تاریخ ۱۸ دسامبر مصادف با ۲۷ آذر برای بازارهای جهانی معرفی می‌شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید