خانهاخبار
اپل شاید نمایشگرهایی را به کار برد که فقط از زاویه دید خود کاربر دیده شوند

اپل شاید نمایشگرهایی را به کار برد که فقط از زاویه دید خود کاربر دیده شوند

گزارش‌های زیادی مبنی بر سرقت اطلاعات کاربران، به خصوص رمز عبور آنها منتشر می‌شوند و اپل نیز در واکنش به این موارد پیش‌تر گفته بود که در حال کار بر روی بالاتر بردن حفاظت از حریم خصوصی کاربران است.
۲ آذر ۱۴۰۲

در اوایل سال جاری میلادی وال استریت ژورنال گزارشی مفصل منتشر کرد که در آن مواردی ذکر شده بود که سارقان قبل از سرقت، شاهد وارد کردن رمز عبور صاحبان آیفون بودند، سپس پس از سرقت به راحتی قفل آیفون را با رمز باز می‌کردند و از آن سو استفاده می‌کردند.

با آگاهی از رمز عبور، دزد به راحتی می‌تواند اپل آیدی قربانی را در قسمت تنظیمات بازنشانی کند، حتی اگر فیس آیدی یا تاچ آیدی فعال باشد. همچنین این موضوع به سارق اجازه می‌دهد از Apple Pay استفاده کند و مبالغ دلخواه خود را به هر حسابی انتقال دهد، زیرا می‌تواند از رمزهای عبور ذخیره شده در iCloud Keychain، به برنامه‌های بانکی دسترسی داشته باشد.

image

 

اپل در آن زمان در پاسخ به این گزارش گفت: «ما با کاربرانی که این تجربه را داشته‌اند همدردی می‌کنیم و همه حملاتی را که به کاربرانمان می‌شود، حتی اگر تعداد آنها کم باشد بسیار جدی می‌گیریم. ما به ارتقای حفاظت از حریم شخصی برای کمک به حفظ امنیت حساب‌های کاربرای ادامه خواهیم داد».

اپل جزییات خاصی در مورد اقدامات بعدی که ممکن است برای افزایش امنیت اننجام دهد ارایه نکرد، اما نشانه‌هایی وجود دارد که این شرکت ممکن است به دنبال راه حلی سخت افزاری برای از بین بردن احتمال مشاهده رمز عبور قربانی قبل از سرقت باشد.

نمایشگرهای کنونی در دستگاه‌های اپل میدان دید ۱۷۰ درجه‌ای را فراهم می‌کنند و نگاه کردن به صفحه نمایش آیفون، آی‌پد یا مک شما را آسان‌تر می‌کنند. برای مقابله با این موضوع دو پتنت جدید توسط اپل، راه حل‌های نوآورانه‌ای را برای محدود کردن دید صفحه نمایش فقط برای کاربر عنوان می‌کنند.

اولین پتنت با نام «پوشش‌های حریم خصوصی برای نمایشگرهای منحنی» پوشش ویژه‌ای را معرفی می‌کند که انتشار نور را به یک جهت محدود می‌کند.

با قرارگیری مستقیم در مقابل صفحه نمایش، کاربر شاهد کیفیت کامل و روشنایی مطلوب نمایشگر است. با این حال تماشاچیانی که سعی داشته باشند از سمت چپ یا راست این موقعیت را زیر نظر بگیرند، یک نمای کاملا مبهم یا به احتمال زیاد، یک تصویر تار را می‌بینند.

حق اختراع دوم هم با نام «نمایش با زاویه دید قابل تنظیم» برای صفحه‌های تخت طراحی شده است و توضیح می‌دهد که چگونه یک کاربر می‌تواند زاویه دید مک را در زمان واقعی تنظیم کند تا به عنوان یک فیلتر عمل کند.

اگر بخواهیم این موقعیت را تجسم کنیم، کاربر می‌تواند قطبی شدن نمایشگر را کنترل کند، به طور موثر دید از زوایای جانبی را محدود کرده و حریم خصوصی محتوای روی صفحه را افزایش دهد. این پتنت همچنین توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از یک عنصر کریستال مایع استفاده کرد که دید برخی رنگ‌ها را هنگامی که صفحه نمایش به طور مستقیم مشاهده نمی‌شود، محدود می‌کند.

به مانند هر پتنت ثبت شده دیگری، بعید به نظر نمی‌رسد که این فناوری به زودی در محصولی عرضه شود، اما دید جالبی را به این موضوع ارایه می‌دهد که چگونه اپل در حال بررسی راه‌هایی برای غلبه بر مشکلات حریم خصوصی در هنگام دسترسی کاربران به دستگاه‌های خود در فضای عمومی است.

تا آن زمان کاربران می‌توانند بهترین شیوه‌ها را برای حریم خصوصی گوشی هوشمند خود اتخاذ کنند، مواردی مانند تغییر از یک رمز عبور ساده به رمزهای عبور پیچیده‌تر که جاسوسی را برای سارقان دشوارتر می‌کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید