خانهاخبار
تاچ آی‌دی در آیفون ۱۶ نیز قرار نخواهد گرفت!

تاچ آی‌دی در آیفون ۱۶ نیز قرار نخواهد گرفت!

به تازگی شاهد انتشار گزارش جدیدی هستیم که به ادعای آن، سنسور اثر انگشت تاچ آی‌دی در سری آیفون ۱۶ نیز باز نخواهد گشت.
۱ آذر ۱۴۰۲

به ادعای گزارش جدیدی که توسط یکی از افشاگران در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده است؛ سنسور اثر انگشت تاچ آی‌دی در نسل بعدی آیفون‌ها یا همان سری آیفون ۱۶ نیز باز نخواهد گشت. به گفته این افشاگر که سابقه خوبی در زمینه افشای محصولات اپل دارد؛ تولید بیشتر قطعات مورد استفاده در چیپ‌های مخصوص تاچ‌ آی‌دی متوقف شده‌اند و آخرین قطعات موجود نیز در نسل سوم آیفون SE به کار رفتند.

با استناد به گفته‌های این افشاگر، به نظر می‌رسد که اپل فعلا برنامه‌ای برای بازگرداندن تاچ‌ آی‌دی به آیفون‌ها ندارد. البته، باید گفت که تکنولوژی مورد نیاز برای اعمال تاچ آی‌دی زیر نمایشگر آیفون‌های جدید با نسل‌های پیشین تفاوت‌های بسیاری دارد و برای مثال، شرکت‌هایی چون سامسونگ از سنسور اثر انگشت‌های مافوق صوت در پرچمداران خود استفاده می‌کنند.

image

 

به ادعای اکثر گزارشات، نسل چهارم آیفون SE پشتیبانی از فیس آی‌دی را به همراه خواهد داشت و عرضه این مدل پایان کار آیفون‌های با تکنولوژی تاچ‌ آی‌دی را به طور رسمی رقم خواهد زد. لازم به ذکر است که شایعاتی نیز در زمینه توسعه یک تکنولوژی اختصاصی برای سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر توسط اپل نیز شنیده می‌شوند. به ادعای این شایعات، تولید این سنسور از سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد.

افشاگری که این گزارش را در شبکه اجتماعی ویبو منتشر کرده است؛ نخستین فردی بود که خبر انحصاری بودن چیپست A16 Bionic برای سری آیفون ۱۴ پرو را منتشر کرد. وی همچنین چندی پیش ادعا کرد که در راستای کاهش هزینه‌ها توسط اپل، چیپست مورد استفاده در نسخه‌های معمولی سری آیفون ۱۶ تفاوت‌های ساختلری فراوانی با چیپست A17 Pro به کار رفته در سری آیفون ۱۵ پرو خواهد داشت.

درباره عدم بازگشت تاچ آی‌دی در سری آیفون ۱۶ چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، با وجود فیس آی‌دی و امنیت بالاتر آن همچنان نیازی به این تکنولوژی در آیفون‌ها وجود دارد؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید