خانهاخبار
پس از دو سال رکود، بازار گوشی حالا روند رو به رشدی دارد

پس از دو سال رکود، بازار گوشی حالا روند رو به رشدی دارد

آمار و ارقام نشان می‌دهند که بازار موبایل به لطف افزایش فروش در بازارهای نوظهور، رشد خوبی را تجربه می‌کند.
۱ آذر ۱۴۰۲

در طی چند سال اخیر، صنعت جهانی گوشی‌های هوشمند با فراز و نشیب زیادی همراه بوده است. برای مثال، در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی تنها برند شیائومی موفق شده که میزان فروش محصولات خود را افزایش دهد و دیگر شرکت‌های برجسته بازار مانند سامسونگ و اپل با کاهش میزان فروش مواجه شده‌اند.

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد به تدریج شرایط در حال بهبودی است و بازار گوشی به لطف برخی از بازارهای نوظهور روند به رشدی پیدا کرده است.

image

موسسه آماری و تحلیلی کانترپوینت در گزارشی ادعا کرده است که پس از دو سال رکود، بازار گوشی‌های هوشمند در ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ و به لطف عملکرد موفق بازارهای نوظهور رشد مثبت را ثبت کرده است. در این راستا، آمارها نشان می‌دهند که در ماه اکتبر میزان فروش ماهانه گوشی‌های هوشمند به میزان ۵ درصد افزایش پیدا کرده است. در واقع، اکتبر ۲۰۲۳ نخستین ماه پس از ژوئن ۲۰۲۱ محسوب می‌شود که روند فروش گوشی در آن افزایشی بوده است. تا قبل از این ماه، بازار گوشی برای ۲۷ ماه متوالی آمار فروش منفی را ثبت می‌کرده است.

صنعت گوشی در چندسال اخیر به دلایلی مانند اختلالات در زنجیره تامین، افزایش موجودی انبارها و طولانی‌تر شدن مدت زمان خرید گوشی توسط کاربران با چالش‌های جدی مواجه شده بود. حالا اما گزارش کانترپوینت نوید می‌دهد بازار گوشی‌های هوشمند در مسیر بهبودی است و شرایط بهتر از قبل خواهد شد.

image

پس از رشد قابل توجه بازار در ماه اکتبر، انتظار می‌رود که روند افزایشی فروش تا سه‌ماهه چهارم سال جاری نیز ادامه پیدا کند. این موضوع احتمالا به خودی خود می‌تواند بیانگر بهبود اوضاع بازار در ماه‌های پیش رو باشد.

همانطور که اشاره شده، روند رو به رشد بازار در ماه اکتبر به دلیل افزایش فروش گوشی در بازارهای نوظهور بوده است. به طور دقیق‌تر، شرایط در بازارهای آفریقا و خاورمیانه در حال بهبودی است و هواوی نیز با عرضه سری میت ۶۰ بازگشت شکوه‌مندانه‌ای به بازار چین داشت. در سه‌ماهه سوم سال، هواوی با افزایش فروش چشمگیر ۳۷ درصدی رشد انفجاری را در بازار چین تجربه کرد. سری میت ۶۰ موفق به جلب نظر طیف گسترده‌ای از کاربران شد و تحلیلگران نیز فروش بالای این سری پرچمدار را از دلایل اصلی موفقیت هواوی به شمار می‌آورند.

بازارهای توسعه‌یافته به دلیل اشباع نسبتا زیاد گوشی در آن‌ها، روند رشد به نسبت کندتری را تجربه می‌کنند. با این وجود، عرضه سری آيفون ۱۵ نیز نقش پررنگی در بهبود شرایط بازار ایفا کرده است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید