خانهاخبار
پایان جنجال‌ها؛ سم آلتمن بار دیگر مدیرعامل OpenAI شد!

پایان جنجال‌ها؛ سم آلتمن بار دیگر مدیرعامل OpenAI شد!

سم آلتمن که اوایل هفته جاری از سمت مدیرعاملی OpenAI برکنار شد، بار دیگر به مقام سابق خود بازگشت.
۱ آذر ۱۴۰۲

در طی هفته جاری، حواشی بسیار زیادی گریبان‌گیر شرکت خالق چت‌بات محبوب ChatGPT یعنی OpenAI شده بود. هیئت مدیره OpenAI در روز جمعه مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار این شرکت، سم آلتمن، را اخراج کرد. از آن زمان تا به امروز، این شرکت شناخته‌شده حوزه هوش مصنوعی دو مدیرعامل به نام‌های میرا موراتی (مقام ارشد فناوری OpenAI) و امت شیر (مدیرعامل سابق توییچ) داشته است. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، هیئت مدیره OpenAI یک مدیرعامل جدید انتخاب کرده که باعث تعجب کاربران شده است.

image

شرکت OpenAI با انتشار یک توییت در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرده سم آلتمن بار دیگر به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شده است. در قالب توافق بین این شرکت و آقای آلتمن، ظاهرا قرار است که اعضای هیئت مدیره OpenAI تغییر پیدا کنند.

در گذشته، هیئت مدیره OpenAI‌ شامل سم آلتمن، گرگ بروکمن (دیگر هم‌بنیان‌گذار این شرکت که پس از اخراج آقای آلتمن از OpenAI خارج شد)، ایلیا ساتسیکیور، هلن تونر، تاشا مک‌کالی و آدام دی‌آنجلو بوده است. در میان این نام‌ها، تنها آقای دی‌آنجلو جزو هیئت مدیره جدید خواهد بود که با سم آلتمن، برت تیلور و لری سامرز همراه می‌شود.

image

وبسایت The Verge گزارش کرده که وظیفه هیئت مدیره موقتی OpenAI انتخاب و برگزیدن اعضای رسمی هیئت مدیره نهایی تا ۹ نفر است. در این رابطه، انتظار می‌رود یک نماینده از مایکروسافت نیز در بین اعضای هیئت مدیره قرار بگیرد. البته آقای بروکمن نیز به تازگی خبر بازگشت خود به OpenAI را تایید کرده است.

سم آلتمن نیز خبر از بازگشت خود به OpenAI را در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرده است. از سوی دیگر، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز ضمن تایید این خبر اعلام کرده که انتصاب دوباره آقای آلتمن مورد حمایت مایکروسافت خواهد بود. همانطور که می‌دانیم، غول فناوری آمریکایی یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران OpenAI محسوب می‌شود که حدود ۴۹ درصد از امتیاز این شرکت را در اختیار دارد و حدود ۱۳ میلیارد سرمایه به OpenAI تزریق کرده است.

image

در نهایت باید اشاره کرد که بازگشت سم آلتمن به OpenAI می‌تواند پایانی بر جنجال‌های ایجادشده باشد و دوباره تمرکز این شرکت را بر حوزه هوش مصنوعی بازگرداند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید