خانهاخبار
ردمی K70E از قابلیت هوش مصنوعی مولد پشتیبانی می‌کند

ردمی K70E از قابلیت هوش مصنوعی مولد پشتیبانی می‌کند

شیائومی به تازگی چندین تیزر از نسخه مقرون به سری ردمی K70 منتشر کرده که جزئیات عملکرد سخت‌افزاری آن را تایید می‌کند.
۱ آذر ۱۴۰۲

برند ردمی که شرکت زیرمجموعه شیائومی محسوب می‌شود امروز با انتشار چند تیزر رسما خبر از عرضه نسخه مقرون به صرفه سری ردمی K70 یعنی ردمی K70E داد. گوشی‌های جدید برند ردمی به نام‌های ردمی K70، ردمی K70 پرو و ردمی K70E در پایان ماه جاری میلادی معرفی خواهند شد. همانطور که می‌دانیم، گوشی‌های سری K جزو محصولات پرمیوم و بالارده برند ردمی محسوب می‌شوند.

image

تیزر ردمی K70E تایید می‌کند که این گوشی با تراشه تازه معرفی‌شده دایمنسیتی ۸۳۰۰ روانه بازار می‌شود. البته در این تیزر به نام «دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا»‌ اشاره شده در حالی که مدیاتک هیچ‌ تراشه‌ای به این نام عرضه نکرده است. در این راستا، به نظر می‌رسد دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا نسخه تغییریافته‌ای از دایمنسیتی ۸۳۰۰ باشد که در ردمی K70E به کار می‌رود.

دومین تیزر نیز نشان می‌دهد ردمی K70E در بنچمارک آنتوتو موفق به کسب امتیاز ۱٬۵۲۶٬۳۲۸ شده است که امتیاز قابل توجهی برای یک تراشه میان‌رده محسوب می‌شود. ردمی همچنین در تیزر دیگری ادعا کرده که ردمی K70E پس از نیم ساعت اجرای یک بازی جهان‌باز، دمای ۲۵ درجه سلسیوس را ثبت کرده و همچنین میانگین نرخ فریم ریت ۵۸٫۸۶ فریم بر ثانیه را به خود اختصاص داده است.

image

به لطف تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰، ردمی K70E از قابلیت هوش مصنوعی مولد نیز پشتیبانی می‌کند که علاوه بر فراهم نمودن پاسخ‌های متنی، می‌تواند تصاویر جدید نیز تولید کند.

مشخصات فنی احتمالی ردمی K70E

طبق گزارش‌های قبلی، ردمی K70E از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی اولد با رزولوشن تصویر 1.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره خواهد برد. این نمایشگر از عمق رنگی ۱۲ بیتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به روشنایی حداکثری ۱۲۰۰ نیتی (روشنایی استاندارد ۵۰۰ نیتی) نیز دست پیدا کند. از نظر طراحی، ردمی K70E از پنل شیشه‌ای با فریم پلاستیکی برخوردار خواهد شد. ضخامت و وزن این دستگاه نیز برابر با ۸٫۰۹ میلی‌متر و ۱۹۸ گرم خواهد بود.

برای تصویربرداری، ردمی K70E از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود.

در نهایت باید اشاره کرد که انرژی موردنیاز ردمی K70E توسط باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۹۰ واتی تامین می‌شود. این گوشی همچنین در کانفیگ حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت LPDDR5x و حافظه داخلی تا ۱ ترابایت UFS 4.0 روانه بازار می‌شود. گزارش شده که ردمی K70E به عنوان گوشی پوکو F6 روانه بازار جهانی می‌شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید