خانهاخبار
نمونه اولیه باتری آیفون ۱۶ پرو وجود سیستم خنک‌کننده جدید را تایید می‌کند

نمونه اولیه باتری آیفون ۱۶ پرو وجود سیستم خنک‌کننده جدید را تایید می‌کند

حجم باتری آيفون ۱۶ پرو به مقدار بسیار جزئی به نسبت نسل قبلی افزایش پیدا خواهد کرد.
۳۰ آبان ۱۴۰۲

یک هفته پیش، گزارشی منتشر شد مبنی بر این که اپل برای جلوگیری از مشکلات تولید حرارت زیاد سری آيفون ۱۵ پرو، در سری پرچمدار سال آینده خود یعنی سری آيفون ۱۶ از سیستم خنک‌کننده جدیدی شامل گرافن بهره خواهد برد. حالا به تازگی تصاویری از نمونه اولیه باتری آيفون ۱۶ پرو در دسترس قرار گرفته که این موضوع را تایید می‌کند.

همانطور که در این تصاویر مشاهده می‌کنیم، باتری آيفون ۱۶ پرو در یک محفظه فلزی قرار گرفته که به احتمال زیاد در فرآیند دفع حرارت کمک شایانی می‌کند. در این رابطه، گفته می‌شود که اپل سرانجام در سری آیفون ۱۶ طراحی و مشخصات فنی سیستم خنک‌کننده را تغییر خواهد داد.

باتری فاش شده آیفون ۱۶ پرو از حجم ۳۳۵۵ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که توسط شرکت چینی Desay Corporation تولید می‌شود. به مانند باتری سری آیفون ۱۵ پرو، این باتری نیز از طراحی مشابه حرف J انگلیسی برخوردار شده است.

برای مقایسه، آیفون ۱۵ پرو به باتری ۳۲۷۴ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. در این راستا، حجم باتری آيفون ۱۶ پرو به مقدار بسیار جزئی ۲ درصدی افزایش پیدا می‌کند که نباید انتظار بهبود قابل توجه عمر باتری را داشته باشیم. البته باید اشاره کرد که هنوز مشخص نیست آیا این نمونه اولیه باتری در نسخه‌های نهایی آیفون ۱۶ پرو به کار می‌رود و یا اپل تا زمان نهایی‌سازی فرآیند توسعه دستگاه تغییراتی را در آن ایجاد می‌کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید