خانهاخبار
حواشی تمامی ندارد؛ OpenAI حالا یک مدیرعامل جدید دارد!

حواشی تمامی ندارد؛ OpenAI حالا یک مدیرعامل جدید دارد!

پس انتشار شایعاتی مبنی بر بازگشت سم آلتمن، هیئت مدیره OpenAI امروز یک مدیرعامل جدید برای این شرکت انتخاب کرد.
۲۹ آبان ۱۴۰۲

در طی چند روز گذشته، شرکت OpenAI که چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT را توسعه داده درگیر حواشی مختلفی شده است. هیئت مدیره OpenAI در روز جمعه مدیرعامل سابق این شرکت یعنی سم آلتمن را از کار برکنار کرد. گزارش شده که برخی اختلافات داخلی پیرامون امنیت و روند توسعه هوش مصنوعی از دلایل اصلی برکناری آقای آلتمن بوده است.

پس از اخراج سم آلتمن، هیئت مدیره OpenAI مدیر ارشد بخش فناوری این شرکت، میرا موراتی، را به عنوان مدیرعامل موقت انتخاب کرد. حالا تنها پس از سه روز، هیئت مدیره این شرکت مدیرعامل جدیدی انتخاب کرده تا بر شایعات برگشت سم آلتمن پایان دهد.

image

مدیرعامل جدید OpenAI امت شیر (Emmt Shear) نام دارد که قبلا سمت مدیرعاملی توییچ را برعهده داشته است. آقای شیر در ماه مارس سال ۲۰۲۳ و پس از تثبیت جایگاه توییچ به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های استریم از مقام خود استعفا دارد. حالا وبسایت بلومبرگ ادعا کرده که امت شیر مدیرعامل جدید OpenAI است. ظاهرا آقای شیر از خطرات وجودی هوش مصنوعی آگاه است و هیئت مدیره OpenAI نیز به همین دلیل او را انتخاب کرده است.

خبرنگاری به نام Kara Swisher اعلام کرده که میرا موراتی درخواست بازگشت آقای آلتمن و آقای برومبک (دیگر هم‌بنیان‌گذار OpenAI که اندکی بعد از آقای آلتمن از شرکت خارج شد) را داشته است. حتی مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، نیز این بحران‌ها حضور داشته و از سم آلتمن پشتیبانی کرده است. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران و کارمندان اصلی OpenAI نیز هیئت مدیره را تشویق کرده‌اند که عقب نشینی کند و سم آلتمن را باز گرداند. حالا با انتخاب امت شیر به عنوان مدیر عامل جدید، هیئت مدیره تمام احتمالات برای برگشت آقای آلتمن را از بین برده است.

سم آلتمن در جدیدترین توئیت خود و با انتشار یک تصویر نیز به طور غیرمستقیم به این اتفاق واکنش نشان داده است. او امروز با کارت مهمان برای مذاکره با هیئت مدیره در OpenAI حضور داشته است. البته توییت آقای آلتمن قبلا از اعلام خبر مدیر عاملی امت شیر به اشتراک گذاشته شده است.

در نهایت باید اشاره کرد که ظاهرا مایکروسافت تمایل دارد سم آلتمن را در شرکت خود به خدمت بگیرد. همچنین انتظار داریم برخی از کارمندان OpenAI نیز همراه با آقای آلتمن در مایکروسافت حضور پیدا کنند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید