خانهاخبار
اسنپدراگون ۷ نسل سه معرفی شد؛ بهبود ۵۰ درصدی پردازنده گرافیکی

اسنپدراگون ۷ نسل سه معرفی شد؛ بهبود ۵۰ درصدی پردازنده گرافیکی

کوالکام از تراشه جدیدی برای گوشی‌های میان‌رده رونمایی کرده که بر پایه فرآيند ۴ نانومتری توسعه داده شده است.
۲۶ آبان ۱۴۰۲

کوالکام امروز از جدیدترین مدل سری تراشه‌ میان‌رده اسنپدراگون ۷ موسوم به اسنپدراگون ۷ نسل سه رونمایی کرد که احتمالا در گوشی‌های میان‌رده پرمیوم به کار خواهد رفت. در حالی که نام تراشه کوالکام نشان می‌دهد که این سخت‌افزار نسخه نسل جدید تراشه‌های اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو یا اسنپدراگون 7s نسل دو محسوب می‌شود، اسنپدراگون ۷ نسل سه در واقع در بین دو تراشه مذکور قرار می‌گیرد.

image

طبق اعلام رسمی کوالکام، اسنپدراگون ۷ نسل سه برپایه فرآیند ۴ نانومتری TSMC توسعه داده شده و از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با معماری ۴+۳+۱ بهره می‌برد. در این راستا، تراشه کوالکام از یک هسته اصلی با فرکانس ۲٫۶۳ گیگاهرتزی، سه هسته پردازشی با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی برخوردار است.

کوالکام ادعا کرده که پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۷ نسل سه تا ۱۵ درصد قوی‌تر از اسنپدراگون ۷ نسل یک شده است. به علاوه، پردازنده گرافیکی این تراشه با بهبود ۵۰ درصدی در مقایسه با نسل قبلی همراه شده است. علی‌رغم افزایش قدرت این سخت‌افزار، کوالکام اعلام کرده که اسنپدراگون ۷ نسل سه تا ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

پردازشگر هوش مصنوعی Hexagon به کار رفته در اسنپدراگون ۷ نسل سه تا ۶۰ درصد پردازش‌های هوش مصنوعی را سریع‌تر انجام می‌دهد. پردازنده گرافیکی تراشه میان‌رده کوالکام از OpenGL ES 3.2 و OpenCL 2.0 FP پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون ۷ نسل سه از نمایشگر 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و یا نمایشگر فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی ۱۶۸ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین به یک پردازنده سیگنال تصاویر Spectra کوالکام مجهز شده که با دوربین اصلی تا ۲۰ مگاپیکسل و فیلمبرداری 4K HDR شصت فریم بر ثانیه سازگار خواهد بود.

image

برای اتصال سریع‌تر به اینترنت، اسنپدراگون ۷ نسل سه از مودم اسنپدراگون X63 5G بهره می‌برد که در باندهای mmWave و زیر ۶ گیگاهرتز، از سرعت دانلود ۵ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این تراشه می‌توان بلوتوث نسخه ۵٫۳ و وای‌فای 6E را نام برد.

در نهایت باید اشاره کرد که اولین گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۷ نسل سه در انتهای ماه جاری میلادی از راه می‌رسند. برندهای ویوو و آنر جزو اولین تولیدکننده‌هایی خواهند بود که از تراشه میان‌رده کوالکام در گوشی‌های خود بهره می‌برند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید