خانهاخبار
اپل برای فروش سری آيفون ۱۶، حساب ویژه‌ای روی iOS 18‌ باز کرده است!

اپل برای فروش سری آيفون ۱۶، حساب ویژه‌ای روی iOS 18‌ باز کرده است!

نسخه جدید سیستم عامل اختصاصی آیفون با تغییرات مهم و بزرگی همراه خواهد شد.
۲۲ آبان ۱۴۰۲

هفته گذشته، افشاگر و تحلیلگر برجسته محصولات اپل به نام مارک گرمن ادعا کرد که اپل برای برطرف کردن باگ‌های نرم‌افزاری iOS 18 و iPadOS 18 (و دیگر سیستم‌های عامل این برند)، موقتا روند توسعه آن‌ها را متوقف کرده است. امروز نیز این خبرنگار شناخته‌شده بلومبرگ با انتشار گزارشی جزئیات پشت‌پرده مربوط به تصمیم اپل را فاش کرد.

آقای گرمن در خبرنامه هفتگی خود به نام Power ON اعلام کرده که سیستم عامل iOS 18 با تغییرات بزرگی همراه خواهد شد که به افزایش میزان فروش سری پرچمدار سال ۲۰۲۴ اپل یعنی سری آيفون ۱۶ کمک بزرگی خواهد کرد.

image

اپل ظاهرا قصد دارد که قابلیت‌های هوش مصنوعی را به iOS 18 اضافه کند تا به همین طریق، این ویژگی‌های کاربردی در اختیار آیفون‌ها نیز قرار بگیرد. در این راستا، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که اپل تصمیم دارد سیستم عامل iOS 18 را به مهمترین‌ و شاخص‌ترین ویژگی سری آيفون ۱۶ بدل کند تا به کمک آن، شدت بیشتری به فروش نسل جدید سری پرچمدار خود وارد کند.

متاسفانه مارک گرمن بار دیگر اعلام کرده که نباید منتظر تغییر مهم دیگری برای سری آيفون ۱۶ باشیم. در واقع، یکی از معدود بهبود‌های پرچمدارهای سال ۲۰۲۴ اپل به افزایش نمایشگر آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو مکس مربوط می‌شود. طبق این گزارش، مدل‌های پرو و پرو مکس سری آیفون ۱۶ به ترتیب از نمایشگرهای ۶٫۳ اینچی و ۶٫۹ اینچی بهره خواهند برد. این موضوع نیز به طور غیرمستقیم تایید می‌کند که iOS 18 باید به قدری قدرتمند باشد تا بتواند به یکی از عامل‌های خرید سری آیفون ۱۶ تبدیل شود.

image

تصمیم توقف روند توسعه iOS 18 توسط مدیر ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل یعنی کریگ فدریگی گرفته شده است. این مقام مسئول اپل ظاهرا از کیفیت نرم‌افزاری سیستم‌های عامل این شرکت راضی نیست و قصد دارد در ابتدا باگ‌های نرم‌افزاری را برطرف کند. در حال حاضر، کوپرتینونشین‌ها کار توسعه اولین نسخه‌های داخلی iOS 18 و macOS 15‌ را تمام کرده و تمام قابلیت‌های مهم را به این دو نرم‌افزار اضافه کرده است.

در نهایت باید اشاره کرد که سیستم‌های عامل جدید آیفون و اپل با تغییراتی در طراحی، قابلیت‌های جدید، بهبود عملکرد و افزایش میزان امنیت همراه خواهند شد. سیستم عامل iOS 18 در طی کنفرانس توسعه‌دهندگان سال ۲۰۲۴ (WWDC) که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید