خانهاخبار
نمونه اولیه آیفون ۱۶ پرو بدون داینامیک آیلند در حال آزمایش است

نمونه اولیه آیفون ۱۶ پرو بدون داینامیک آیلند در حال آزمایش است

افشاگر معروف امروز گزارش داده که اپل آیفون ۱۶ پرو را با طراحی جلوی متفاوت تست می‌کند، اما نمی‌توان این طراحی را قطعی دانست.
۲۲ آبان ۱۴۰۲

هنوز دو ماه از عرضه سری آیفون ۱۵ نگذشته که شایعات مربوط به آیفون ۱۶ در حال افزایش است. طبق گفته یکی از افشاگران نسبتا معتبر در شبکه اجتماعی ایکس، اپل در حال حاضر تست نسخه اولیه آیفون ۱۶ پرو با یک سوراخ پانچ شده به جای داینامیک آیلند آغاز کرده است. داینامیک آیلند سال گذشته با عرضه آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس معرفی شد و امسال اپل این ویژگی را در تمامی مدل‌های آیفون اعم از استاندارد و پرو قرار داد.

image

از طرفی اگر نگاهی به سابقه اپل در طراحی محصولاتش داشته باشیم، درمی‌یابیم که هنوز برای خداحافظی با داینامیک آیلند زود است؛ راس یانگ تحلیلگر معتبر صنعت نمایشگر بارها اظهار کرده که هر چهار مدل آیفون ۱۶ دارای داینامیک آیلند خواهند بود. خبر مهم بعدی در مورد آیفون‌های سال آینده، افزایش اندازه صفحه نمایش مدل‌های پرو از ۶٫۱ اینچ در آیفون ۱۶ پرو به ۶٫۳ اینچ و از ۶٫۷ اینچ در آیفون ۱۶ پرو مکس به ۶٫۹ اینچ است که اکثر تحلیلگران این مورد را قبول دارند.

یانگ تغییرات بزرگ بیشتری را برای آیفون ۱۷ در سال ۲۰۲۵ می‌بیند، زیرا انتظار دارد در آن سال نمایشگر مدل‌های غیر پرو با اندازه صفحه نمایش مدل‌های پرو هماهنگ شوند. بنابراین در سال ۲۰۲۵ آیفون ۱۷ و ۱۷ پرو هر دو دارای صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی خواهند بود در حالی که آیفون ۱۷ پلاس و ۱۷ پرو مکس به نمایشگر ۶٫۹ اینچی مجهز خواهند شد. این تحلیلگر می‌گوید که داینامیک آیلند همچنان در مدل‌های غیر پرو در سال ۲۰۲۵ یافت خواهد شد و برای اولین بار در گوشی‌های ارزان قیمت‌تر اپل قرار است از نمایشگر پروموشن ( صفحه نمایش با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز) استفاده شود.

توییت افشاگر معروف «Majin Bu» که البته یانگ با آن مخالف است، به شرح زیر است:

اپل در حال آزمایش نسخه بدون داینامیک آیلند و دارای سوراخ پانچ شده آیفون ۱۶ پرو است، اما ممکن است نهایی نشود. جزییات این موضوع به مارس سال آینده (اسفند ۱۴۰۲) بستگی دارد. من حدس می‌زنم به احتمال زیاد این موضوع نهایی نشود.

سری آیفون ۱۷ پرو در سال ۲۰۲۵ به یک ماژول فیس آیدی زیر نمایشگر با یک سوراخ دایره‌ای شکل بر روی صفحه نمایش، مشابه آنچه که در حال حاضر بر روی آیفون ۱۶ پرو تست شده است، منتقل خواهد شد. از طرف دیگر در مورد داینامیک آیلند پیش‌بینی راس یانگ متفاوت است، بنابراین ما نمی‌دانیم که آیا اپل برنامه‌های خود را در مورد حذف داینامیک آیلند زودتر از موعد عملی می‌کند یا خیر.

image

پیش‌بینی راس یانگ در خصوص طراحی نمایشگر مدل‌های آینده آیفون

با توجه به هیجانی که داینامیک آیلند در هنگام معرفی غافلگیرکننده در جریان رونمایی از سری آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ ایجاد کرد، قابلیت‌های واقعی این ویژگی بسیار ناچیز است، اگرچه هنوز این امید وجود دارد که اپل عملکردهای بیشتری را برای آن اضافه کند.

Majin Bu در توییت خود اشاره کرده که اپل هنوز به طور قطعی تصمیم نگرفته که آیا از یک سوراخ پانچ برای آيفون ۱۶ پرو استفاده کند یا همان داینامیک آیلند را به کار برد. او همچنین گفته که تا جایی که می‌داند احتمال استفاده اپل از داینامیک آیلند در آیفون ۱۶ پرو و آيفون ۱۶ پرو مکس وجود دارد و در نهایت هم این موضوع را اظهار کرده که نباید فراموش کرد که در گزارش امروز آمده که اپل آیفون ۱۶ پرو را با سوراخ پانچ شده آزمایش کرده، نه اینکه طرح نهایی این دستگاه را به این شکل عملی کرده باشد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۸/۲۴
اپل به این زودی‌ها نمی‌توانه از شرّ اون "ناچ" خلاصی پیدا کنه
اولاً دانش‌شو نداره
ثانیاً و مخصوصاً دل و جرئت‌شو
#خاطرتان_جمع

پیشنهاد سردبیر